Srácok, kb. 1 órája egy újabb motoros halt meg a Mátrában..
Ahogy láttam a motor és a teherautó elhelyezkedését, a srác viszonylag gyorsan jöhetett lefelé, amikor kikanyarodott elé egy rohadtul hosszú nyerges faszállító teherautó. Még a motoros sávjában volt a teherautó leghátsó része, amikor a gyerek odaérkezhetett, rövid féknyom és be a teherautó alá.. A motor átcsúszott alatta, de a srác bentragadt.
Amikor odaértem, még a mentők/rendőrök sem voltak kint. Segítettem elállítani a benzint a motorból, nehogy kigyulladjon, akkor mondták, hogy még lélegzett a srác, próbálták kiszedni a teherautó alól. Aztán kb 5 perccel később érkezett meg a mentő, valamit tudhatott, mert a mentős már nem is szaladt oda, csak sétált. Aztán betakarták a fekete lepellel.
Régi exup-os FZR1000 volt, nem tudom ki lehetett.
Ilyenkor elgondolkozom azon, hogy érdemes -e közúton motorozni. Mindenképpen megpróbálok átállni a ringre, csak sajnos elég nehéz megoldani.
Még most is ráz a hideg és csak arra tudok gondolni, hogy ez nem ér ennyit.
Szia Peti!
Mi is ott voltunk aznap amikor a baleset volt....Mi akkor készülődtünk lefele menni amikor egy srác megállított minket,h ne is menjünk lefele mert baleset volt.Ennek ellenére 2 haverom aki eléggé ismeri az ottani utat lement,gyorsan,h mi lehet ott...Szerencsére akkor már nem kellett segíteni,mert kint volt a segítség.Ja és nekünk is melegünk volt...De rajtunk volt a bőrruha.Mielőbbi gyógyulást kívánok neked és a barátaidnak is.
a motorozás nem egy olcsó hobby, ezzel mindenki tisztában van, amikor belekezd... mint ahogy azzal is, hogy akárhányszor motorra ülünk, az átlagosnál magasabb kockázatnak tesszük ki magunkat... ehhez mérve már nem is olyan drága a felszerelés...
nekem sem volt túl könnyű összevakargatni a pénzt a teljes cuccra, de bármilyen gond esetén, csak ez véd! ..és lehet okosan vásárolni, elfogadható áron jó minőségű cuccokhoz hozzájutni!
mindenkinek a saját felelőssége, hogy miben motorozik... csak ilyenkor azokra is gondolni kell, akik hazavárnak!
Megvolt a pénz a ruhára is,csak olyan dolog jött közbe(családi)
amire gyorsan kellett a pénz,....ennyi.
A gép közben meglett,csak még a ruha nincs,de egyébként,(szó szerint)dolgozom az ügyön.
Szia Peti!
Szóval akkor Te voltál az eggyik szerencsétlenül járt motoros!
Nagyon sokat járok Én is a Mátrába,akkor délután is voltunk,csak mi már későn este voltunk.
Sajnálom nagyon,még hallani is rossz volt róla.
És igen,Én azon eggyik emberek közé tartozom aki ruha nélkül motorozik,farmer,rövidnadrág,póló,pulúver,mikor mi.
Nem azért mert Én annyira tudok,hanem egész egyszerűen csak azért,mert még nincs meg,még nem tudtam összespórolni rá(mindig elmegy másra a pénzem)
De pótolni fogom a hiányosságaimat.
...már a baleset napján elég drámai volt hallani róla... köszi, hogy mindezt leírtad..
neked és a barátaidnak mielőbbi (testi-lelki) gyógyulást kívánok..
Bár rendszeres olvasója vagyok a sportmotor fórumainak, csak csak most regisztráltam magam, hogy megosszam veletek legutóbbi „élményem”.
Múlt vasárnap valamikor kevéssel 6 után indultunk haza a parádsasvári parkolótól, akkor még nem sejtve, hogy a hazaérés mennyire nem lesz sima ügy. A Sástó feletti nagy kanyarig nyugodtan haladtunk (én hátul, haverom+barátnője előttem). A kanyarból kiérve haverom még látott a bicskázó, füstölő gumikkal érkező gsxr-t , én már csak azt ahogy a sávunkban csúszik felém. Egy pillant volt az egész, ami csak arra volt elég, hogy felfogjam magamban: az ütközés minkét motor számára elkerülhetetlen. Egy csattanás, majd a szalagkorlát mellett fekszek és a hátam borzasztóan fáj. A fejemet picit megemelve láttam, hogy a látvány valami leírhatatlanul lehangoló. A Suzuki vezetője (aki állítólag igen nagy sebességről próbált lelassítani a kanyar előtt) ott feküdt nem messzi tőlem és azt láttam, hogy nagyon rossz állapotban van.(Később a kórházban hallottam, hogy sajnos csak rövid ideig tudták életben tartani). A barátaim tőlem jó pár méterre feküdtek a motorjaink mellett….
Azt, hogy itt és most én még fórumozok csak és kizárólag a szerencsémnek és annak köszönhetem, hogy rendesen „beöltöztem” a motorozáshoz. Háttal csapódtam valahogy a szalagkorlátnak. Gerincprotektorom (Dainese Wave) bár tropára ment, de sérüléseim jelentősen tompította és megmentett…..
Azon a délutánon is többeket láttam fent a jól ismert póló+farmer kombinációban. Nekik üzenném, hogy nekem is melegem volt, továbbá én sem „állatkodni” mentem fel és olvashatjátok mi lett a vége.
Mi hárman ma már mind itthon gyógyulgatunk, de ez még egy igen hosszú folyamat lesz, sok kínlódással.
Végezetül szeretném megköszönni a hivatalos szervek és a hatvani kórház dolgozóinak a munkáját és mindazoknak az utósoknak és motorosoknak a segítségét, akik odajöttek és próbáltak valamit tenni azokban percekben, amíg a mentősök megérkeztek.
(Ezt az iromány az általam legtöbbet olvasott topicokba teszem be függetleül a témától, hogy a megfelelő tanulságot lehetőleg minél többen letudjátok vonni. Ha valaki reagálni kíván rá azt tegye a Mátra topicba.)
naggyon teccik a mátrásképed:) ien kell nekemis:) csak sajna rendesen fényképezve nicns lekapva amikor borítok csak videobol vezsem ki azmeg kiicccsit kocka:)
Most két hétig nem vagyok net közelben. Szombaton megyünk Sirokra nézelődni, jövő héten pedig végig a Mátrában leszek "nyaralni", a motor is fent lesz.
Az széép banyeg... És küldték már a csekket? Mennyit kellett perkálni? El is tiltottak (a vezetéstől/jogsiszerzéstől?)
Régebben ez nekem is nagy para volt, mindig nagyobb motort vezettem, mint lehetett volna, de szerencsére ebből a szempontból már full legál vagyok!
az obi felé álltak a felnémeti vastag úton ott láttam hogy még néznek is utánnam meg szedelőzködnek . szarvaskő közepénél értek be és intettek le egyik bejött elém és lassított másik mega bal oldalamra. Bemásolom amit egy videómnál írtam le a többieknek:)
"hamár mindenki ennyire kíváncsi már mesélem is:D Volt már egy figyelmeztetésem kb 3hétről és most ujra lecsaptakrám:D Jöttek utánnunk mint a nemnormálisak, egyik bejött elém másik a bal oldalamra és integették álljak le.Na b***meg mondom ebből már megint szívás lesz.Leszállok a motorról, első dolga hátramegy nézi h vane rendszám, hát ezt a motort azzal nemáldottákmeg, nézi a km órát, csóválja a fejét:DDD odaadom a papírokat,elkezdi
-rendszám holvan?
-hát mondom én 50esként vettem,
-előző srác 54 000ftot bukott hogy nemmondta meg, mégegyszer kérdezem hanyas a motor?
-125ös
-naggggyon jóóóó most megspóroltál magadnak 54 000ft-ot
mondom akkormár jólállunk:D
elkezte írni a feljelentést és mondta hogy 54 000 a kiindulás de ha már egyszer figyelmeztettek és most kapcsoltak le akkor 100 felett szokott lenni.Megkérdezte hogy voltmáre olyan hogy elengedtek , mondtammég nemvolt ilyen alkalom.Ezt is felírta a lapjára ped voltmár de lehet akkor mégtöbbet varr a nyakamba.Aztmondta majd 1hónap maximum 2hónap múlva jön a papír hogy mennyit kell fizetni és mikor kell bevinni a motort.Hazáig elmehettem vele(15-20km)kb 5km hiányzott már aztvettem észre jönnek szembe, pont egymás mellett mentünk hawerral, nemondom ezekis azértjöttek ki biztos hazamegyünke... szóval lényegébe ennyi:)"
Hali!
Leárazásban vettem, mert méret és színhiányos volt, de szerencsére pont találtam nekem megfelelőt. Amúgy a SuperZone-ban vettem 170ezerért, de a neten sok helyen 300-ért láttam. (euróból átszámítva)
Ahogy láttam a motor és a teherautó elhelyezkedését, a srác viszonylag gyorsan jöhetett lefelé, amikor kikanyarodott elé egy rohadtul hosszú nyerges faszállító teherautó. Még a motoros sávjában volt a teherautó leghátsó része, amikor a gyerek odaérkezhetett, rövid féknyom és be a teherautó alá.. A motor átcsúszott alatta, de a srác bentragadt.
Amikor odaértem, még a mentők/rendőrök sem voltak kint. Segítettem elállítani a benzint a motorból, nehogy kigyulladjon, akkor mondták, hogy még lélegzett a srác, próbálták kiszedni a teherautó alól. Aztán kb 5 perccel később érkezett meg a mentő, valamit tudhatott, mert a mentős már nem is szaladt oda, csak sétált. Aztán betakarták a fekete lepellel.
Régi exup-os FZR1000 volt, nem tudom ki lehetett.
Ilyenkor elgondolkozom azon, hogy érdemes -e közúton motorozni. Mindenképpen megpróbálok átállni a ringre, csak sajnos elég nehéz megoldani.
Még most is ráz a hideg és csak arra tudok gondolni, hogy ez nem ér ennyit.
Nyugodj békében FZR-es srác!