Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Miért a karbulátorosból kifogy?

Azzal nem lehet lassú 1 kerekezeni?

Én ilyet még nem tapasztaltam.
Injektoros nem áll meg amikor függőlegesen vagy. Nem fogyik ki az úszóházból a benya, mert nincs úszóház.
900RR-t elég sokan használnak/használtak gyakorlásra meg bemutatózásra is úgyhogy sztem tökéletes erre a célra.
HaHÓ

CBR Fanok!
Szoktam látni az AutoTraderben néha enyhén sérült esetleg csúszott 900 RR 96-98as -ket olyan 300 ezerig.

Nem tud valaki egy olasz vagy német papiros RR 92 es is jó.

Mellesleg mivel jó fighterezni.

(Még nem próbáltam sem injektoros GSX-R-t és 900 RR sem)

Van valakinek ezekkel tapasztalata?
Oké főnők!

Van 2 CDm (saját készítés)

Még kezdő koromból a legtöbb, ami rajtavan:

1 keréken szalonozás autok közt
kormányon ülve 1 kerék
lassú 1 kerék (pár méter a motor gyenge volt)

Ezeket jó lenne tovább fejleszteni, vagy hasonló örültekkel egy fél napot havonta egyszer elörvendezni.

Tervbe van véve egy papír nélküli (olasz vagy német) CBR 900 RR olyan max 3-4 száz ezer ig amit csak erre szeretnék használni, meg enduró,
Szerintem holtpont alatt kuplung nélkül kell váltani gázvisszaengedéssel korrigálva,holtponton meg gyorsan kuplunggal..... Majd ha megyen akkor leírom a frankót... : DDDDDD
Az elsõ-egykerekezés: / stoppie, front wheelie, nose wheelie/

Két megoldásban létezik:

- Stoppie: itt a motor hirtelen megáll egy helyben úgy, hogy a hátsó kerék a levegõbe emelkedik. - Front wheele, nose wheelle: ennél a hátsókerék már menet közben elemelkedik a földtõl és a motor az elsõ kerekén gurul. Elengedhetetlen kellékei a jól tapadó gumi / puha keverék vagy slick /, a jó minõségû tiszta és nem túl hideg útburkolat, valamint a hatásos jól adagolható esõfék / szinterbetét, fémfékcsõ. Stoppie: Kis sebességnél vagy lassítás közben a motor megállása elõtt nem sokkal hirtelen növeljük a fékerõt az elsõkerék megáll és a lendület a levegõbe emeli a gép hátsó részét. Nem ideális körülmények között a kerék megcsúszik, és ha nem engedjük el a féket idõben még szépen pofára is eshetünk. Nehéz motoroknál, hidegben, vagy csúszós burkolaton segíthet a hátsó rugóstag testsúllyal való összenyomása és a kirugózáskori lendület felhasználása a hátsókerék felemeléséhez. Ennél a trükknél is ajánlott a fokozatosság! Csúnya sérülések begyûjtése és az anyagi kár elkerülése érdekében! Nem szép látvány az elsõkeréken átboruló motoros. Elõször csak kicsit ugrassuk el a kereket az aszfalttól, aztán mehet feljebb és feljebb. Vigyázat van egy felsõ határ is!
-Nose wheelie vagy front wheelie: Gyakorlott Stoppie-zók megpróbálkozhatnak nagyobb sebességrõl ugyanazon mozdulattal, mint a stoppie-nál, és mikor a már a levegõben van a hátsókerék, csökkentjük a fékerõt, addig hogy az elsõkerék elkezdjen gurulni. A hátsó magasságát gurulás közben a fékkel szabályozhatjuk. A veszélyek ugyan azok, mint az elõzõekben megcsúszás és átborulás, csak itt a sebességgel arányosan nõnek!

Gumifüst, Mad Max, karikarajzolás: A leghatékonyabb módja a hátsó gumi gyors leamortizálásának. Ajánlatos valami jó kemény hátsó gumit választani a gyakorláshoz. A vízhûtéses motorok a menetszél hiányában melegedhetnek, nem ár odafigyelni a hõfokra és ventilátor mûködésére. Elsõ lehetõség: Az egyszerû gumiégetést, gumifüstölést álló helyben végezzük. Lábak a földön, behúzzuk az elsõ féket egyesbe rakjuk a gépet kövérgáz és a fék kiengedése nélkül egy határozott mozdulattal kiengedjük a kuplungot. Erre három reakció lehetséges: A motor lefullad: ehhez a mutatványhoz túl gyenge:( Az elsõ kerék állva elcsúszik: próbáljuk meg lenyomni a motor elejét, támasszuk neki valaminek az elsõ kereket vagy válasszunk jobban tapadó elsõ gumit. A hátsó kerék pörögni kezd de a motor áll egyhelyben: a gumi teljes elkopásáig élvezhetjük az isteni égett gumiszagot.
Második lehetõség: Az elsõ pontban teljesítettek után /ha már füstöl a kerék / lassú oldalazó mozgással, topogással a motort forgásra kényszerítjük az elsõ kerék körül. Ha a gumi bírja és mi sem dõlünk ki az egyensúlyunkból elõbb utóbb teljesen körbefordulunk. Ezután szálljunk le a motorról, tegyük le sztenderre és örvendjünk az elsõ sikeres Mad Max körünknek :) Ilyet készíthetünk még a motor mellett állva a gépet magunk felé bedöntve és oldalirányba tolva, valamint a motorral szemben állva és a kormánnyal elforgatva /ez a bikasétáltatás. Vigyázat itt minden fordítva mûködik! /

by Szabó Ákos
Köszi Gixxer!

Bár újat nem mondtál.

A kérdésem az lett volna, hogy felveszem 1. ben vagy 2. ben és megyek mint állat mondjuk 150 nel, akkor kuplunggal váltsak, vagy annélkül?

És mi van akkor, ha hold ponton vagyok akkor hogyan váltsak?

Mellesleg, ilyenek?

Elsőkeréken gurulás, kitámasztó, körbe-körbe elengedett kormánnyal?
Az egykerekezés:
/talán ezzel kezdodött minden / Aki már motorozott pár kilométert egy 100 paci körüli géppel, bizonyára tapasztalt olyat /ha csak nem a benzinspórolás a mániája/ hogy ha az ember hirtelen tövig csavarja a gázt a moci eleje elemelkedik a földtol. Ezt kéne valahogy megorizni hosszabbtávon is. Erre két lehetoség van: - A motor erejétol függoen /áttétellel javítható / 1-2 fokozatban kb. 5000-es fordulat környékén /ez is motorfüggo / gyors gázelvétel és rögtön gázadás. Az elvételnél összenyomódott elso teló a gázadásra kirugózik ez összeadódva a moci erejével, elemeli a kereket. Ajánlatos óvatosnak lenni foleg az Eros gépeknél ebbol is könnyen hanyatt lehet, esni! A dolog közben a motor folyamatosan gyorsul 900-as, 1000-es gépeknél a 2. Fokozat vége 120-170 is lehet!!! Gyengébb gépeknél nem mindig vezet kello eredményre.
- A másik módszernél, közepes fordulatszámnál belecsúsztatunk, belehúzunk a kuplungba. Itt a behúzott kuplungnál megnövekedo fordulatszám és teljesítmény szabadul fel a kar gyors kiengedése közben. Ez is óvatosságra int izmosabb gépeknél, nehogy túl sok pacit engedjünk egyszerre szanaszét! Ezzel a módszerrel gyengébb gépek is egykerékre kényszeríthetoek. /Sámson ETZ, STB./ - Gyakorlás közben haladjunk fokozatosan! Elsore már az is elég, ha csak egy pillanatra elkönnyül a motor eleje, aztán néhány próbálkozás után már a gumi is elhagyja az utat, majd szép lassan próbálkozásról próbálkozásra feljebb kerül. - Ha véletlenül kicsit hirtelenre és túl gyorsra sikerül az attrakció kis magasságig a gázelvétel segít, ha már karcol a motor hátulja az úton és esetleg még lábközelben a hátsó fék, akkor nem árthat a használata. Mindkét reakciónál a motor eleje iszonyatos erovel csapódik a földhöz és erre számítanunk kel! Lásd: Potzner Feri 2001 tavaszi csuklótörése. A hanyatt esés viszont tragikus is lehet!

Egykerék variációk: Ha már az ember tud hosszabb távokat is megtenni egykeréken elkezdheti kicsit variálni a dolgot. Váltsunk sebességet! Erre két megoldás létezik: Vagy kuplung nélkül betéped a váltót a következo fokozatba kis gázvisszengedés mellett, vagy az elsokerék emelkedési fázisában de már jó messze az úttól irgalmatlan sebességgel behúzzuk a kuplungot és váltunk majd kuplung ki de már közben húzzuk is /ésszel/ a gázt. ha lassúak vagyunk a motor lecsapja az elejét és felmerül a gondolat: nem kéne visszamenni a rutinpályára és megtanulni váltani? :)) Felállhatunk a hátsó lábtartóra. Nem túl nehéz és a motort is kevésbé rongálja mintha a helyünkön ülnénk. Kettesben vagy gyengébb motoroknál egyesben kinyújtjuk lábainkat és hátralépünk mindkettovel a hátsó lábtartókra. Innen szinte minden úgy muködik mint egy sima egykeréknél csak hátul van a súlyunk könnyebben emelkedik az eleje és a hátsó kerék is nehezebben pörög ki. Ha közben kinyújtod a hátra az egyik lábad Flamingónak hívják és igen látványos. Ha a hátsó kapaszkodóra vagy ülésre állunk még jobban elkönnyítjük a motor elejét de magas pozíciótól instabillá is válik. Vigyázat a életmento hátsófék messze van így könnyen hanyatteshetünk. Kitámsztóban állva Ha már a házi barkácsolás vagy egy zsák lóvéért sikerül a motorra kitámasztót beszerezni, akár bele is állhatunk. A bal lábat hátra és belelépünk jobb láb a lábtartón és a féken! Ha túl magasra húzzuk vagy kóvályog egykerék közben a hátsó fékkel segíthetünk. Ha már szabályozni tudjuk a magasságot felhúzhatjuk holtpontig. Itt a végtelenségig egykerekezhetünk de ez rengeteg gyakorlást igényel! Felülhetünk a tankra. Egy határozott mozdulattal felcsusszanunk a tankra és már téphetjük is a gázt. Ez nehezíti a motor dolgát és a pénztárcánknak sem tesz jót /kuplung lánc stb/ Kormányon ülés. VIGYÁZAT ÉLETVESZÉLY! Ha már simán nyomjuk a tankon ülve megpróbálhatunk felmászni a kormányra. Eloször a kormány egyik felét engedjük el és tesszük fel a lábunk motortól függoen vagy a kormány fölé vagy a fejidomra majd a másik oldalon. Ajánlatos a kuplung oldalon kezdeni és a gáz oldalnál elotte behúzni a kuplungot mert ha meglököd a gázkart árokba ugrathatsz!!

by:Szabó Ákos stuntrider
Nekem egy 750W volt (GSX-R)

Annál ilyen nem fordult elő.

Szal a profi SF azt mondják, hogy kuplung nélküél?

Az azért gáz, mert mikor váltasz (legalább is én) eveszem kicsit a gázt.
Majd az ebből adódó különbség mozdítja valamerre a motrot.

Haverom (nem profi) kuplunggal vált, de igaz ő nem holt ponton nyomja.

Régen mikor kezdem egykerekezést tanúlni, csak úgy magamtól (98 ban) akkor egy 94 es 750W vel kezdtem és az gurulás közben úgy 8-9e nél kuplungoltam rá és akkor ment amíg az 1 fokozat tartott.

R1 nél még nem bírtam kuplunggal felvenni annál is inkább, mert 4e emeli az elejét, de 6e után mintha hátba vágták volna (na azért nem ennyire durva.)

Szal elejében (2hete vagy 3) mikor bróbáltam kerekezni az volt a baj, hogy már 4e nél felvettem és utánna majdnem rosszúl jött ki.

Majd utánna azt csináltam, hogy megvártam a 6e és utánna már jó volt.
Profi SF emberek nekem azt mondták amikor lépésben gurulok akkor kuplungoljam fel 1-ben, aztán egyből fel 2-be amíg alacsony a fordulat, nehogy a túl nagy erő magas fordulaton meglepetést okozzon. Ha felkuplungolod azonnal fentvan az eleje, anélkül, hogy begyorsulnál túlságosan. Ha gázzal veszed fel akkor túlzottan begyorsulsz míg megemeli az elejét.
Én kuplung nélkül váltok keréken. Kuplungal még sosem próbáltam. Cross kormánnyal nem igazán csapkod be a kormány, mert stabilabban tudja az ember tartani, kormánygátló nélkül sincs gond, csak csutkakormánnyal szórakozik, legalábbis nekem.
Kb. 10-15 ször próbáltam az R1 gyel kerekezni.

2 ben nem nagyon merem, mert a hétvégén is majdnem kivette a kezemből.

Annyira nem volt vészes, de ilyesztő.

Más motorok eleje is ennyire csapkolódik?

Enduróval a váltást kuplung nélkül nyomtam itt is lehet kuplung nélkül, vagy kuplunggal?

Na szal vasárnap próbáltam egy 5-6 ot és ebben párszor meg bírtam fogni 1. ben holtponton, csak az a baj, hogy 50-60 nál fel és 100 nál bírom tartani, tehát váltani kellene bár így is elmentem pár száz métert, de nem tudom, hogy ott hogyan váltsak, mert mikor az enduróval gyakoroltam elejében párszór majden hanyat vágott.

Még jó, hogy XL 125-tel tanúltam és ott kénytelen voltam a hátsóféket is használni.
Ha enduroval ment a váltás keréken akkor az r1-el is fog. Gixxeren gyárilag van kormánygátló.
Valszínű én se tudok jobban egykerekezni mint te. Utcai gumival nem nagyon nyomtam, a slick meg túl hegyes ahoz, hogy az én tudásommal lassan egykerekezzek. Bebilleg mindíg, ha magasan van az eleje. Elváltogatok 4.-ig is, de sajna gyorsulok, nemtudok 1 tempóban egykerekezni.
Na valaki! Szóljon már hozzá!
Ennyire szar egykerekezni R1-gyel?

A GSX-R nem csinál ilyet arra nem kell kormány stabilizátor.

Csak az R1 egy ilyen gáz?????

Mellesleg a kérdés az lett volna, hogy keréken hogyan kell váltani sport motorral?

Enduróval kuplung nélkül nyomtam és már a visszafelé váltást gyakoroltam, de az nem ment

Lassú kerekezés ment 90 on kitámasztó nélkül.

Na olyan emberekkel szeretnék megismerkedni, akik hasonlóan örültek, mint én és nem profik, csak hobbiból csinálják a saját maguk szorakoztatására.

Viszont attól kicsit jobban tudnak morotozni, mint hogy egykerekezésnek hívják, hogy felveszik a motor elejét és erőből nyomják 50-100 m-t.

Mű májerek vagány csávok meg nagymenőkkel nem akarok ismerkedni!
Enduróval ment a kanyarodás 1 keréken
Ez R1 nek a jellegzetesége?
Egykerekezve szeretnél kanyarodni?
Ha nincs kormánygátlód az r1-en meg se próbálj kerózni, mert ha leteszed az elejét, és keresztben van a kerék becsapkod a kormány aztán lesz ami lesz... Meglehet deficites lesz a mutatvány.
Ha tudok szívesen segítek
lenne pár technikai kérdésem!
Na ezt a forumot kerestem!

Van itt valaki aki nem csak egyenessen tud menni?

Vagy nem csak két keréken!

Mellesleg a pályázás is érdekel, csak a sebességtől félek (270 fújj)