Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Áki barátomat kellett volna látnod a 125-ös Hondán. 9 éve motorozik, évente olyan 50-70 000 km-t lök a bicajba. Eddig mindíg 1000-esei voltak (duca99 - így ismerős valakinek?), a kis szúnyogon mégis úgy kereste az egyensúlyát, mint egy beszívott narkós. Az, hogy; "nem találta az egyensúlyát, és keringett, mint kerge teveszar a porviharban", nem elég pontos kifejezés...
Mi volt a bukta kiváltó oka? Nem bírt megállni, vagy nem tudta lassú haladással a motort megtartani?

Nekem pl. az elindulással vannak problémák. Mivel már a motoron megszoktam az automata váltót, így a kuplung kezelés mocskosul problémás. Ugráltam is a kollégaNŐ ZZR250-esével. Amikor viszont elindultam vele, már nem volt gond. Persze némi para volt bennem, de abszolút rosszkedvvel szálltam vissza a robogóra.
Vémeményem szerint a tisztelet nagyon jó és becsülendő dolog.
Ám nem mindíg elég. Ha valaki abszolút keszdő, hiába tiszteli, és óvatoskodi a verdával, akkor is történhet baja.
Múlt 7 végén láttam egy lányt, aki óvatos volt mégis elborult egy 125 köbcentis géppel,a rutin pályán, és meg volt a baj.
Nem is szeretném elképzelni, mi lett vola vele egy 600 ason.
Szerintem ha egy kezdo motoros kello alazattal ul ra egy bigbike-ra, akkor abbol nem szokot problema lenni, viszont par honap motorozas utan, sokan ugy gondoljak, hogy a motorjuk mar nem okozhat nekik meglepetest, es ugye nem is kell mondanom, hogy ilyenkor szoktak osszetorni magukat. Szoval amig nem te vagy az egyik nagymeno a ringen, addig kello tisztelettel kell kezelni a gepet, mert hidd el, barmikor tud meglepetest okozni.
Haj

Jelenleg egy 50-es sportrobival szaggatom az aszfaltot . Újonnan vettem, gondoltam jó lesz rajta megtanulni a forgalomban való motorozást. 4 hónapos a masinka, de már nagyon eladnám. Szeretném nagymotorra cserélni. Kollégám CBR600F-fel keverget, véleménye szerint felesleges 250, vagy 400 ccm-s motort venni, mert amíg az ember nem tud ura lenni egy 600-asnak ahogy kell, addig azzal is lehet lassan menni, majd lassanént belejőve a tempó fokozható. Én pl. mostmár egy RR-t szeretnék (bár egyenlőre most úccsincs rá zsír). Aki ellenzi ezt a fajta szemléletet, az kérem avasson be, mire kell még gondolni egy ekkra ccm ugrásnál.
Pontos összeget nem tudok, baromságot pedig nem szívesen írék.
Összegszerűen kb. mennyi lenne? úgy emlékszem, a Kawa ára olyan 2.3 milka... ha kúva drága, akkor inkább a CBR, de az sem sokkal olcsóbb...
Biztosan lehet orvosolni, csak szerintem igen megnöveli a Ninja, amúgy sem túl alacsony árát.
Ezt a problémát lehet nála orvosolni? sokak szerint ütős egy vas, majdnem olyan, mint a CBR600RR, azzal a kitéttel, hogy a Honda egy kicsit kényelmesebb, mint a Kawa.
A 636 nak nagyon jó motorja, és elég "rossz" futóműve van. Én ezt hallottam. Meg az egyik ismerősöm el is dobta az övét, egy lábtartó leérintés miatt!
egyébként sok különbség van a Yamaha R6 2000-es, és 2003-as verziója között? a Kawa ZX636R Ninja milyen bringa? sok jót, meg sok rosszat hallottam róla...
magamból kiindulva szerintem nem lesz probléma. ZZR1100-ast már hajtottam, és nem maradtam le az öreg motorosoktól...
Jó-jó, az nem sportmotor, sokkal lomhább, mint amilyen az R6, de tudok vigyázni...
az "elkap a hévről" meg annyit, hogy mentem már 2kiló fölött, de nem szerpentinen....
egy R6ban kiegyezhetünk persze ha ésszel megy az illető
de meggondolva, ha ésszel motorozik az ember akkor az R1 sem gáz , de magamból kiindulva, néha csak elkapja az embert a jaszkarizás azt jobb olyankor egy gyengebb vas...eleinte
szerinted egy R6 megfelelő kompromisszumos megoldás lehet egy kú*va óvatos kezdő csávónak????
jobban belegondolva igazatok lehet...
de egy R1-et is éppúgy szokni kell... legalábbis szerintem....
azé szerintem sem mindegy, hogy rögtön R1-el kezdi-e az ember vagy van már némi tapasztalata
spec én is 400assal kezdtem és az 54 lóerő okozott némi meglepetést néha, és ha akkor 150 paci van a seggem alatt már lehet tolószékben vagy a főd alatt vagyok
Tök mindegy hogy vezettél -e korábban 400 ast , amikor ráülsz egy 150+ le-motorra?
Nem értem hogy miről beszélsz.
Szerinted minndegy??
Nagy butaság.
Ja: ismerek ilyen spílert. Kérdezd csak meg duca99-et mekkora élmény volt amikor körbemotorozta egy friss jogsis kezdő krapi a Tokaj alatt. duca azóta se érti...
boccs MilleRR, de vitáznom kell....
1.) nemcsak akkor vagy "kezdő", ha elősször ülsz a vasra, hanem akkor is, ha hónapokra letámasztod a vasat, és aztán újra ráülsz.
2.) ha tanulod a bringázást, és utána egy R1-re teszed a feneked, egy 250-esen, vagy egy 400ccm-esen, szerzett tapasztalatod szart sem ér, mert az R1 totál máshogy viselkedik (érthető okokból)... akkor meg nem mindegy, ha R1-essel kezdessz?
3.) óvatosságra - szerintem - mindenkinek szüksége van, nem csak egy kezdőnek. Hiába motorozol 7éves korod óta (amiért irigyellek), de te is akármikor tolószékben végezheted (ez egy ilyen világ...)
Én azért el tudom képzelni, hogy valaki aki kezdő, mondjuk ne egy 160 Le.-s gépre üljön fel, hanem érje be egy fél évig egy 60-70 Le.- s 400 assal, és lehetőleg élje meg azt hogy felülhessen egy R1 re és használhassa évekig anélkül, hogy a gép 2 hónap alatt a bontóban, ő pedig egy tolószékben végezze!

De ha te akkor a spíler vagy, hogy 1ből ráülj egy ördögszekérre, és körbemotorozz egy másikat aki mondjuk 10 éve ugyanazta Gixert hajtja, akkor ne vedd figyelembe amit mondtam, mert nem vonatkozik rád.

Én 7 éves korom óta motorozom, és azt vallom, hogy minimum két fokozatot be kell tartani azoknak akik eddig még nem ültek motoron! 250 ccm, min. 1 évig, aztán jöhet bármi, csak óvatosan az elején!

Amit írtam az az én véleményem, nem biztos hogy így van, de aki kezdő, az azért gondolkozzon el 1 kicsit mielőtt ráülne rögtön egy R1 re.
arrol meg nem hallottal, hogy valaki igenis kicsivel kezdi? pl. GP nagymenok? igaz hogy 4 evesen
csövike! "50-esek kezdőknek"?! mi ez a topic? kedves kezdő sorstársaim, az egész egy faszság, be ne döljetek neki!! mi az, hogy a kezdőknek kisköbös moci kell!? mihez??
pár jótanács egy-két "öreg" motorostól:
az öreg motorosok azért mondják, hogy kicsivel kezdd, mert:
- ha kezdő létedre olyan jó, és bátor vagy, hogy hasonló motorral simán lenyomod őket, az nekik megalázó,
- ha kezdő létedre van pénzed pl.: egy Yamaha R1-re, ők pedig egy 10éves GSXR-en zötyögnek, az szintén megalázó,
- ha csoportos vonuláskor esetleg egy kezdő menne elől, az is megalázó...
szarjátok le ezeket a beképzelt pöcsköket!!!
hello!
ede vagyok, engem két éve kapott el a motormánia azota is csak az jár a fejemben.
Én is mopeddel kezdtem, most egy 50-es sportmotorom van, 4 sebességes, vizhüttéses; tunninggyertyákkal a többi részletet nem tudom.
küldhetek egy képet is.
Ha akarod irj vissza az ivasede@netscape.net cimre. ird meg a te e-mail cimed is.
hello
Én egy éve motorozok, és mopeddel kezdtem. Most már egy kis verseny tuning van a robogómon. De le akarom most cserélni egy enduróra vagy egy 50-es sportmotorra. Az életemet csak motorokkal tudom csak elképzelni.
akik csak most léptek be a motorosok világába és egy kis 50-essel kezdtik, azokkal megismerkednék.