Balkáni, horvát túra - Sportdob

sziasztok,
Balkáni (Szerbia, Montenegró, talán Bosznia) túrára készülök Horvátország, Dubrovnik érintésével, a motort anno a gyári mellett egy minőségi, de tanusitványokat nélkülöző, annál lényegesen hangosabb dobbal szerelve vettem ami szépen teszi a dolgát azóta is (2 henger, karakteres mély, öblös hang, motorfékre enyhe visszadurrogással). Eddig nem származott belőle problémám , külföldön az egy-két napos romániai kiruccanásokat leszámítva nem jártam vele. Ha nyugatra indulnék egyértelmű lenne számomra a gyári visszaszerelése (még Ausztrián sem jutnék át vele gondolom, az olvasottak alapján alapos és szigorú ellenőrzések), kérdésem, hogy déli szomszédaink hatóságai mennyire háklisak, érzékenyek ebben a témában, vannak-e ezirányú tapasztalataitok?
válaszokat előre is köszönöm
McCart 2021. július 19.
Szerintem nagyon kirívóan kell viselkedni ahhoz, hogy valakit megállítson a rendőr Horvátországban. Sokszor voltam már, csak akkor láttam rendőrt intézkedni, mikor baleset volt.
Szia, ezt innen fotelből nehéz megitélni. Inkább leírom a múlt héten véget ért 5 napos, 2.200 km tapasztalatainkat. Szerbia, Montenegró (Durmitor, Tara Hid, Budva), Albánia.

6 motorral voltunk igaz mindegyiken gyári dob volt. A határokon sehol se kértek védettségi igazolványt, a sisakot is helyenként kellett levenni, a forgalmit talán 3 helyen kérték és visszafelé a magyar határon néztek bele a topcase-ba, az oldaldobozokba nem.

Szóval a szerb autópályán láttunk olyat, hogy valaki nem állt meg (vagy nem lassított a parkolóba való kitereléskor - mindenkit kitereltek - és utána eredt a villogó rendőrautó. Menet közben egyszersem állítottak meg bennünket ellenőrzés céljából (igaz országúton 100-110 között mentünk.) Egyszer egy záróvonalas előzést (egy füstölő teherautó mögött mentünk) sikerült úgy abszolválni, hogy a parkoló rendőrautó látott, de csak mosolyogva intett. Egy sebességmérésnél is pici túllépéssel mentünk de nem történt semmi. Persze összességében talán párszor fordult elő, hogy már az előzést úgy sikerült befejezni, hogy a záróvonalon, nem mentünk őrült tempóval sem lakotterületen kívül sem belül. Átfogó ellenőrzéseket nem tapasztaltunk, igaz nagyon kevés motort láttunk.

MIndent összevetve gps szerint 105 körül volt a fő tempó országúton, lakotterületen belül max 65. Kerültük a záróvonalas előzéseket, az előre gurulás az oldaldobozok miatt eleve kizárt volt.
Tavaly, tavalyelött Varaderoval elég hangos dobokkal voltam párszor arra, de ausztriába is. Sehol senki nem foglalkozott vele. Most is régebben is sport dobokkal járok külföldre de sose szólt senki ezért, bár rendőr se állított még meg ehgyszer sem.