Yamaha dragstar 650 váltó

4, 5-ös fokozat sír, mitől van?
Gerappa2 2023. július 1.
Szomorúak? 🤔
Szomorú?
Szar olajjal használták,,,félre kopott,,,vagy csak a normál visítás..
Hát nem szar olajjal használtam minden évben cserélem nekem ennyit megér.
A fogaskerék fogainak edzett rétege megkopott, kipattogzott. Azért szokott elöfordulni, mert kigyorsitáskor nem kapcsolnak vissza, hanem magas fokozatokban eröltetik a motort. Ilyenkor kiszorul az amúgy is kevés olaj a felületek közül, a felületi feszültség meghaladja az edzett felület teherbiró képességét. Plusz a váltókban az egyik tengelyen fogaskerék szélesen van csapágyazva, mert mondjuk az odalán még ott a kapcsolóvilla, kapcsolóhornya, másik oldalon viszont keskeny a fogaskerék. A keskeny nagyobbat tud billegni a tengelyen terhelésre mint a szélesebb, így mikor terhelésre egymásnak feszülnek a felületek nem vonal szerü lesz a felfekvés a fogfelületek között, hanem legrosszabb esetben pontszerü terhelés éri, ezért mindig az egyik odlalon töredezik ki a fogfelület edzett kérge.

Megelözni úgy lehet, hogy fordulaton használod a motort, visszaváltasz kigyársításokkor, nem erölteted magas fokozatokban kis fordulaton. A folyamat visszafordíthatatlan. Káros hatása a hangjelenség, és tökéletlen gördülés a fogfelelületek kapcsolodásának megszünése mellett, hpgy a folyamatosan leváló üvegkemény kopakék, ha nem a olajszüröben landol egyböl, vagy az olajteknöben, akkor olajpumpa eljutatja nyomott olajjal még pár finom felület közé is.
Na, ehhez nem volt turelmem, a sajat topikjaban ketto mondattal irtam le - bar az alacsony fordulaton rofogtetest koszi, hogy pluszban megemlitetted. A gyokerokrol ugyanis elfelejtettem megemlekezni.

A 650-esek eseten fokozza a problemat, hogy gyarilag nem valami acelos a feluletkezeles minosege es a szokasosnal hamarabb vasnak el az otodik sebessegek.
Ha másra nem is vagyok jó, hosszúlére eresztve, néha sikerül elszornom néhány hasznos morzsát... picit kiegészítve téged. ;-D De egyre haszontalanabbnak érzem itt magam...föleg hogy hosszú ideje nem igen praktizálok.
Ott egy nagy pont az alacsony fordulat!
A Honda VT-nél volt a melegedő kihajtás..és a gyorsan feketedő hajtóműolaj..A gyár GL-4et írt. Amerikai fószer GL-5 olajat tett bele..és ami fos cunamit kapott a fórumon....szegény. A GL-5 olajat én is bele tettem..és lám ...nem melegedet...nem feketedett..és az a kicsi gyári visításnak nem nevezhető hang is elmúlt.....szóval a fene tudja.
Hű, ezt valahogy könyvjelzőzni kéne
Ctrl + D
Köszönöm a segítséget.
Váltó cserénél szét kell húzni a blokkot?
Hogyne kéne. Blokk ki, hengerek, hengerfejek le, teljes bontás.
Teljes tömítésszett (Athena P400485850054), bontott vagy új váltóalkatrészek, csapágyak, stb. Ha magad csinálod és szerencséd van, 250-280 ezer Forint körül megáll a buli.
Egy használható bontott váltó 250 euró tája, egy jobban megkímélt állapotú inkább €300 felett lesz. A tömítésszett 90 környéke.
Köszönöm szépen.