Yamaha Vino 50ccm tuning

Sziasztok!
Van egy japán belpiacos Ymaha Vino XCH50 robogóm, amit a Honda gyárt a Yamahának (honda blokkal).
Városban használom, és szeretném, hogy a végsebessége 10km/h-val magasabb legyen, hogy biztonságosan lehessen városban előzni.
Mit lehetne tenni az ügy érdekében?
Blokkot cserélni?
Tudtok ajánlani valamilyen beszerzési forrást?
Zolis 2023. május 3.
Őszintén szólva sehogy. Azzal jársz a legjobban - anyagilag és más szempontból is - ha ezt elpasszolod és helyette veszel egy korábbi Vino-t, amiben az erősebb kétütemű Minarelli alapú blokk van. Azokhoz legalább van tuning alkatrész is.
A 3 szelepes négyütemű 4.6Nm nyomatékú és 3.8kw a teljesítménye, a Minarelli blokkosnak 6.6Nm a nyomatéka és 4.6kW a teljesítménye.
Köszönöm a választ, de nekem nagyon bejön a négyütemű motor.
Valami már megoldást keresnék.
Hát... https://www.rollingwrenchdenve...

Ilyesmi van, de hogy ez a te verziódhoz jó-e, és ha igen, megérős-e....
Köszönöm!
Megfontolandó az ára miatt...
Minek előzgetni városban?
Valamint pontosan mit is jelent számodra a +10 km/h és a város?
Városban van ahol 30, 40, 50, 60, 70 a maximális sebességhatár.
Csak mondom, hogy ugye tudod az smkp maximális sebességének az értékét..... szóval ez így az egész állja meg a helyét.
A válaszod alapján gondolom, hogy Te sosem mész 50 km/h fölött városban az 1000ccm-es Apriliáddal.
Nekem az a problémám, hogy ha valaki nem megy 50-nel sem, akkor nem tudom biztonságosan megelőzni, mert ha akaratlanul is kicsit jobban megnyomja a gázt az előzendő autós, akkor mellette maradok, ami adott esetben károsan hathat az egészségemre.
Illetve városi forgallomban nem tudom felvenni a forgalom ritmusát, így én vagyok az, aki feltartja a sebességhatárt be nem tartó autósokat, de gondolom ilyen Veled nem szokott előfordulni.
Segítő szándékú válaszokat vártam, nem KRESZ kioktatást.
Félreértetted. Nem KRESZ kioktatást írtam.
Csupán nézd meg mit kérdeztél. Tanácsot szeretnél kapni ahhoz, hogy hogyan ne felelj meg még inkább annak a kategóriának a motoroddal, amibe tartozik. Tehát hogyan ne felelj meg a járművedre vonatkozó előírásoknak....
Engem felesleges volt példaként említeni, mert nem összehasonlítható a két dolog. Mentem már, megyek és még menni fogod gyorsabban, mint a megengedett. Minden motoros megtette már és meg is fogja, ez ilyen. De városban nem csak 50-es szakaszok vannak!
Viszont az én kategóriámra nincsenek korlátozások, amik vonatkoznak a motorra. Ez az óriási különbség!
Speciel ez jogos, smkp. mindenhol max 40 km/h, ott is, ahol lakott területen belül 70-es tábla van.
Én egy illegális átalakításra kértem tanácsot, és az a problémád, hogy segédmotor-kerékpárral miért megy valaki 40 km/h-nál gyorsabban?
Nekem nincs problémám.
Viszont már legalább megértetted, hogy miben kérsz tanácsot.
Kérhetnél abban is, hogy hogyan kell kulcs nélkül kinyitni egy autót.... a lényeg ugyanaz.
Miért nem lehet valamit elfogadni úgy, ahogy az van. Ahogy az szabályos. Ha balesetbe kerülnél, akkor a biztosítód felel érted.
Ha a járműved nem felel meg a kategóriára előírt paramétereknek, akkor rendszám és műszaki vizsga köteles és más biztosítás kell rá, mint most és a most biztosítás érvénytelen! Amivel együtt okirat hamisítás is megvalósul, ha nem a valóságnak megfelelő adatokkal kerül kitöltésre a biztosítás valamint a biztosító nem nyújt fedezetet balesetben okozott kárért. Ezen felül elindul egy eljárás rendszám,műszaki és megfelelő biztosítás nélküli járművel történő közlekedés miatt. A motort le is foglalhatják. Szóval a tervezett illegális motorozás igen nagy szhart tud a nyakadba önteni, ha esemény van és akkor neked lesz problémád, nem kicsi. Amit meg sosem tudsz előre, hogy lesz/ne lesz. Teljesen értelmetlen és felesleges kockázatvállalás.
Amúgy továbbra sem tiszta, hogy hol és miként szeretnél előzgetni városban. Szerintem 40 km/h alatt csak ott mennek, ahol muszáj és ott viszont mindenkinek. Az biztonságos előzéshez 15-20 km/h sebességkülönbség kell. Nem hinném, hogy van olyan autós, aki 20-25 km/h -val haladna. Valamint a KRESZ azt írja, hogy az smkp és a kerékpár csak a külső sávban, annak is a szélén haladhat.
Tehát ennél fogva sem érthető az előzgetés igénye, de még párhuzamos közlekedés esetén sem az egymás mellett elhaladás a megengedett maximális sebességgel .....az út jobb szélén?
Ne toborozz támogatókat és ne keress önigazolást az ötletedhez. Vegyél egy 125-ös 4T-t, rendszámmal, vizsgával, biztosítással és nyugodtan közlekedsz és alszol.
https://www.racing-planet.com/... az honnan van hogy a honda csinálja a yamahának a blokkot ? nem a minarelli ?
Ennek spec nem is neztem utana, csak amikor rakerestem, hogy eszi-e vagy isszak ezt a samlit, akkor lattam, hogy a ketutemuje Minarelli es hogy tobb helyen irjak, mennyivel "leposebb", mint a 3 szelepes 4T blokk. Ahhoz tobb hasonlo motyo is van, ahogy lattam.
a minarelli a yamaháé, 660 as egyhengeres is minarelli és elég jókat mondanak róla, de robogókba a minarelli blokkos yamahák apriliak mbk-k malagutik meg a piaggio blokkos piaggiok, gilerak viszik a prímet van hozzájuk minden egy kazallal , hondák peugeotok morini blokkos suzukik 1-2 polccal lejjebb vannak
Köszönöm!
A Honda és a Yamaha megállapodtak, hogy a japán piacra nem fejlesztenek párhuzamosan, hanem egymásnak gyártanak inkább.
https://www.vezess.hu/hirek/20...
Hát ha belpiacos, akkor meg még nehezebb a helyzet. Mert ezek szerint a fent említett megállapodás 2016-os, ergo az általad birtokolt Vino is ennél újabb példány és JDM kivitel.
Amit Feri linkelt, az egy Minarelli 4T blokkhoz való 60cc-s "big bore kit", amit én találtam az meg nem belpiacos blokkhoz való, mert az USA-ban forgalmazzák jó eséllyel az ottani modellekhez.