Folyik az olaj

nagy750
Üdv!Srácok ,tudna valaki abban segíteni hogy a hengerfejnèl ès a kipufogó csatlakozásnál a csavarok mellet mièrt folyik az olaj?? 2013 Kawasaki z1000 31000km
nagy750 2023. június 25.
Pontosabban kellene.
A hengerfejnél és a kipufogónál az így két dolog.
Hengerfejnél a kipufogó csavaroknál már csak egy.
Az olaj mindig azért jelenik meg valahol, mert tömítetlen a csatlakozás.
Ha a kipufogó oldalon olajszivárgás látható, akkor a kipufogócsonknál tömítetlen. Viszont ha annyi olaj távozik ott, hogy ki is tud szivárogni, akkor bizony eszi az olajat a motor és/vagy a szelepszárnál tud lefolyni.
Tegyél fel pár képet róla.
Kipufogó csavarjainál a hengerfej alatt!
Tiszta olaj minden!
Az első képen úgy tűnik, mintha a kipufogó nyílás felett is csillogna. Azaz elképzelhető, hogy az olaj fentebből szivárog le.
Nézd meg alaposan a szelepfedelet, lehet csak annak a tömítése hibás.
Ezt mondtam én is, azzal kéne kezdeni. Pont az 1. henger a szutykos, amerre sztenderen dől.
le kell mosni szárazra majd megnézni hol folyik, amikor tócsában áll az olaj mindenhol csak találgatni lehet
Ez szelepfedél tömités .
Valamiért a dugó feltudja hordani , esetleg gyűrűtörés ?Mérni kellene kompressziót és veszteséget ! ?
Köszi srácok!
Át mostam mindent,most tiszta.A vèremet adtam èrte,semmi hely a mosásnak!Megnèzem hogy honnan folyik.De úgy láttam a hengerfej tömítés szarakodik!Bontás lesz!!:(
Ja ès 10l/100km sima túra vezetès mellett!!!!!!!!Nem pörgettem nyugis vezetès!!!3000-5000fordulat
Szelepre tippelek!
10 liter 3000-5000? Neked valahol folyik a benzined is! :D
Nekem is tud enni 10+ litert, de akkor adom is neki és 2-3 -ban szinte mindenhol. 3000-5000..... minek neked ilyen motor? Ott kezdődik a lényeg! :)
A benzin nem folyik,nem vagyok analfabèta:)!
Most vettem a gèpet 200km mentem eddig!Csak autópályán használta a srác akitől vettem.Pest ès Ausztria között járt vele!Teljes nagyszerviz most volt!
"Teljes nagyszerviz most volt!"
Akkor ezt még "gariban" oda kéne visszatolni, mert ott tolhattak el valamit.
Nagyon nem akarok belemenni, de a hengerfej tömités a csönkök szintje alatt van jóval, azért felfele ritkán megy az olaj ilyen szinten.
Ha nagyszerviznél volt szelepellenörzésm akkor szelepdeli tömitése nem került helyére, vagy lemarad valahol egy réz /alu tömitögyürü.
Ha van szervizszámla, ha nem körülményes visszaballagnék...
Üdv
István
+1, de ugyanezt irtam tegnap egy masik topikban, ahol szinten ki lett posztolva a kerdes. Csak nem ez volt a "valasz".
Szelephez nem nyúltak km nem igényelte!!Ha nem muszáj senki nem bont!Ezt ti is tudjátok!Azon a rèszen csak gyertya csere volt.
Èrtem.
Gyertyák meg vannak húzva rendesen?
Azért szerintem nem olyan nehéz eldönteni, hogy az olajfolyás teljesen új keletü. és összefüggésbe hozható a szerviz valamely beavatkozasával, vagy hosszabb ideje szivárog, ez miatt rá van égve a felületekere, és közben porral van fedve, vagyis ezen rétegek váltakoznak (por-olaj-por-olaj...) és már jól meg van vastagodva.
Szóval az én kérdésem az, hogy van rád hagyományozták a vételkor a szervizszámlát? Fel tudod öket hívni, hogy emlékeznek a motorra, náluk mi van ledokumentálva? Szerintem többet tudnak róla, mint itt mi akik, csak találgatunk a félinformációk miatt.
A szelepdekli tetején van két "szuszogo" is (vagy a másodlagos levegö odavazatése). Azt lehet bontani kellett, mert utban volt a gyertyacserenek..., mert ezeknél az új gépeknél, már csak a váltók nem kell kivenni egy gyertya légszüröcserehez, hogy mást ne is mondjak.
...és tudom, hogy állítólag nem volt szelepdekli "hivatalosan" megbontva, de lehet bele volt rohadva a gyertya, és kibányáshoz mégis le kellett venni, és azt is el tudom képzeli, hogy pl a gyertyafuratok köré való tömités sérült lemaradt, és befolyik a gyertyafuratba, onnan meg a vizelvezetön folyik elöre a csonkok fele.

De részemröl nincs több ötlet, mert gondolom ugysem te fogod megbontani / elháritani a hibát, mert ha lenne kanalad akkor már régen megcsináltad volna kérdezösködés nélkül. Legalábbi nekem így logikus.

Üdv
István
Szerintem szelep fedél tömítés. A gyertya felé folyik. Onnan meg van egy furat a kipufogó felé ha bármi befolyik a gyertya pipához,trafóhoz, gyertyához akkor az kijöjjön onnan. A legtöbb motoron így van.
Ezen látszanak a furatok ahol folyhat az olaj a gyertyafuratból.
🥱
Ez mi?? 🥱Álmos vagy??
írtam egy csomót....aztán valami történt .....jól eltűnt....Nem volt erőm még egyszer bepötyögni 😃
CTRL+C és CTRL+V :D
bakker,,,,,nem vagyok még csak kicsit sem kocka..
...de ahogy nézem.. lassan az élet majd minden területén be kell kicsit kockulni. 😀