Suzuki rm125 válto hiba

Adott egy Suzuki rm 125 1995 évj .Most lett vásárolva kiprobáláskor hibátlanul ment hazaszálitás utáni 3. nap menni szerettem volna vele de nem veszi a sebeségeket mi lehet az oka ?
huligan1818 2022. március 25.
Lekapcsolt motornal be lehet tenni a fokozatokba ( közben mozgatod picit elöre hatra a hatsokereket), csak jaro motornal recseg?
Nem recseg egyáltalán ,valameik sebeségbe be lehetett tenni de nem lehet kivenni vagyis nem lehett 4töl mogxuk viszapakolni üresbe vagy egyesbe ,olyan mint ha kiemelne a kuplung is ,pedig amikor ki lett probálva hibátlan volt ,hazahoztuk 3nap mulva mrnni akartunk vele és ez a hiba àl fenn :(
Attól függ, ez így lehet nem is hiba. Pl menet után állóra fékezve négyből nem is feltétlenül lehet minden váltót azonnal visszapakolni üresbe.

Ha egyszer megakadt és azóta úgy van, az más. Akkor lehet megszorult a léptető, vagy szétesett a váltó dob.
Akkor lehet csak valto helyes hasznalatat kell megtanulni.

A masik ami igy “hirtelen” valtozast okozhat a kuplung kiemelo szerkezete. Ha hidraulikus, akkor ott a levegododes, tomitettlenseg, oreg , keves folyadek okozhat gondot. Ha mechanikus, akkor ott a bowden allapota nem megfelelo. Kiszalkasodott, szorul, be van rohadva…

Javaslom guruljon valami tapasztaltabb is vele egy kort, aki pontosabb hibaleirast tud adni… ha egyaltalan van ilyen.
Akitöl lett véve mindig ugy fulasztotta le mert nem volt a motron leálito gomb ,ki lett probálva ugye teljesen jól vette a sebeségeket ,eljötúnk haza a tulaj futoval rlhozta nekünk a motrot ,meg lett véve hozá a katalogusbann szereplö hozzá való Motul váltó olaj ,motorolaj ,mártogatos légszürö olaj ,le lett eresztve a válto olaj fel lett töltve új válto olajal és menni aksrtunk vele de ekkor már nem tudtunk vele mert nem vette a sebeséget ha be is vette simán lehetett tolni mint amikor kiemel a kuplung épp hogy viszafogta a motrot ,toltad sebeségbe és néha egyszer egyszer átforgata a dugatyut ,számomra érdekes ilyennel jelenséggel nem találkoztam még
Akkor a kuplungot kell megnezni. Vagy be van verodve a kuplungkosar a lamellak nem tudnak rendesen mozogni…, es vagy fel vannak tükrösödve a lamellak feluletei, es nem tudnak szetvalni, mert osszetapadnak.
A valtonak igy lehet semmi baja. Ezt hideg motornal le tudod tesztelni. Nem kell beinditani. Ha van kozepallvany, vagy az oldalallvanyra huzva megemeled a hatso kereket. Az egyik kezeddel picit mozgatod a hatso kereket elore-hatra, kozben szepen vegigkacsolgatod a fokozatokat le-föl… kuplunghoz nem kell nyulni.
https://www.partzilla.com/cata...
Szóval a kuplungot a a deklit levéve szemügyre kell venni. Az 1-5-6-7 szamú alkatrészeket kell ellenörizni elsö körben.

https://www.sportmotor.hu/foto...
Ìgy néz ki egy a lamellak fogai által beverödött külsö kuplungkosár, de a belsö kosáron is lehetnek hasonló beverödések a bordák oldalain.