Matt fényezést mivel érdemes tisztítani?

Matt fényezésről mivel érdemes a bogárfoltokat leszedni?
Köszi előre is.
Hétköznapimotors 2021. augusztus 8.
Szerintem nem kényesebb a matt fényezés a mosásra mint a fényes.
A mosás egy olyan dolog, amit mindenki máshogy tud és szerinte jobban 😁 úgyhogy ez mindig nagy vita forrása.
Így én most a saját szokásomat írom le. Matt fekete a motorom van, de én gyakorlatias ember vagyok nem szokásom túlnyalogatni. Van aki még varázsol egy csomó mindent, de nekem ez vált be és nem sérült a fényezés 4 év alatt ettől.
-Nagynyomásúval lecsapom a kosz nagyját. Ez a legtöbb bogarat is leszedi.
-szintén nagynyomásúval körbe fújom mosószeres habbal.
-pár perc ázás után meleg mosószer vízzel és mosószivaccsal áttörlöm. Ez leszedi a maradék szennyeződést és felázott bogarat is.
-nagynyomásúval öblítem
-kicsit megvárom hogy lecsepegjen, aztán folyékony waxos ápolóval meg mikroszálas ronggyal áttörlöm, így nem lesz víznyomos a felület. A kényesebb látszó részekre külön tiszta rongyot használok.
Ja és nagynyomásúval vigyázz, közelről csapágyakat, tengelyeket, csavarokat, láncot kerüld, mert a nagynyomású víz bejut a résekbe és összerohad idővel.
igen
egy nagynyomasu Kärcher ? halalos minden összeszerelt fem alkatreszre . . . csuszo-erintkezö felületekben ott a viz, es kezdödik a Korrosio . . . csapagyaknak annyi .
hogy erre miert nem gondolnak modern emberek ????
Mert qrva kényelmes kétórás mosogatás / pepecselés helyett 3 perc alatt "lecsapatni" a motort. 😆
egy lengőkar csapágy szett 40 ezer is lehet, akinek ez nem számít mossa csak nyugodtan, több évig is el fog menni nem azonnal áll be....
utána meg lehet sírni hogy csak 200 tonnás présen jön ki a tengely a helyéről, persze plusz pénzekért, meg lehet majd futkosni új tengely után is
szóval a magasnyomású jó dolog, ha ésszel alkalmazzák
Nekem lassan 20 éves az übergagyi, kis teljesítményű (100bar-os) magasnyomású mosóm, de vagy 15 év óta semmilyen járműnek a közelébe se vagyok hajlandó vinni (kocsit is vagy kézzel, vödörből mosom otthon, vagy benzinkúton forgókefés gépi mosóval).
Na szóval 15 éve, még az első Clio-mat jól elbaxtam ezzel a magasnyomásúval: a küszöbről a festéket hozta le, a motortérben meg sok minden beázott tőle, két hétig vadásztuk a különféle hibákat a szerelőmmel. Azóta csak a járdát takarítom vele évente egyszer. Mohát, minden sz@rt pikpakk leviszi.
A szar Klijó tönkre ment egy vacak teszkós nagynyomású mosógéptől... 🙁 erre te vettél még1 - Klijót 😂 Gratulálok 😅
Egyébként a nagynyomásúnak egy titka van - nem kell annyira közel vinni a kényes helyekhez.
"Általában" nem vittem túl közel, vagy 3 évig baj nélkül mosogattam vele. Igen, a motorteret is. Aztán aznap nem volt szerencsém... Így jártam. A Ceed meg az új Clio motortere annyira be van deszkázva (műanyagozva) alulról, hogy nem nagyon koszolódik, sima törölgetéssel eltávolítható a por, a sár meg be sem jut oda. A régi Clio az mindig retkes volt, pedig nem folyt az olaj belőle sehonnan sem.
Pont ma láttam egy R1250GS-t amit a gazdája egy autómosóban nagynyomásúval nulláról veretett. Rossz volt látni.
Egyébként köszönöm a válazokat mindenkinek.
Én is nagynyomásúval mosom, igaz 40-50 centi távolságból. Először beáztatom, utána habbal lefújom, pár perc után leveretem. Végezetül mikroszálas rongy, meg lánc karbantartás. Nem gondolnám, hogy egy ilyen mosás veszélyesebb lenne az alkatrészekre, mint egy esőben motorozás.
50 centiről nem is, olyan távolságból már nincs nagyobb nyomása mint a kerti slagnak, csak ha odatolod a fúvókát egészen közelre, akkor tolja ki a csapágyból a zsírt, és cseréli le vízre.
Rendes fényezést mondjuk közelről sem bántja, de persze Clio-val óvatosan 😂
1000-es polírpapírral, legfeljebb még mattabb lesz. 😄