Milyen motorra váltsak?

Sziasztok;
Kérdésem, kérésem a következő; Motor váltás előtt állok, és szeretném a tanácsotokat kérni és a tapasztalataitokat ha megosztanátok velem azt nagyon megköszönném. Jelenleg egy 2005-ös 600-as Hornetem van, előtte egy 125-ös Suzuki RG-m volt. Kifejezetten Sportos motoros vagyok imádok döntögetni és gyorsan menni, mostanában egy helyi motoros társasággal elég sokat járunk hosszú távú túrákra is, én főként utas nélkül ritkábban előfordul hogy az oldalbordám is jön velem. Egy személyre és vidéki utakra csak csak elég a Hornet, meg a környékbeki utakra bohóckodni, melóba járni, de a hosszú távú túrákra nyomaték szegény, az autópályán sokat forog és 150 felett le vesz a szél. Olyan motort keresek ami legalább 900 ccm legyen nyomatéka, legyen sportos, legyen szélvédelme de ha esetleg 4-500 km-es túrán veszek részt ne halljak meg rajt. Szeretek száguldozni is ahol lehet, tehát nem egy 1250-es banditra gondolok. A pénz keret átírással mindennel együtt max 2 millió forint, tehát a motor max olyan 1,8 millió lehet, évjáratban a Hornetnél régebbit nem szeretnék, tehát 2005-től fiatalabb. 1000-es sportmotorral egyáltalán nem motoroztam tehát fogalmam nincs mennyire kényelmetlen hosszú távon. A megbízhatóság úgy gondolom egy ekkora ilyen korú motornál nemigen lehet probléma ( megszoktam hogy a Hornet meggyilkolhatatlan, csak megy és megy). A következő motorokat néztem; Honda: CBR 1000 rr sc 57, 59, VTR 1000 , 1100 xx
Suzuki: GSX-R 1000 K5-től, Hayabusa
Yamaha: FZ1S, R1
Kawasaki: ZZR-1400,ZX-10,
Aprillia: RSV 1000 r,

Esetleg ha van más alternatíva, szívesen fogadom.

Válaszaitokat előre is köszönöm, széles utat ;)
HosszuatiRGV 2016. április 30.
Amiket felsoroltál, annak a fele sportmotor, amin csak akkor fogsz élvezni egy túrát, ha kiváló minőségű aszfalton visz az út, gyors kanyarokkal. Ezt viszont nem biztos, hogy értékelni fogják a társaid (tapasztalat). Neked egy sport-túra gép kellene, a leírásod alapján. Pl. Kawa GTR 1400. A busa, vagy az 1100xx is jó lehet, de ezek sokkal hasalósabbak, esetleg zzr1400. Az 1200GS is elég izmos és jól dönthető, és fényévekkel jobb, mint társai, pl. egy v-strom 1000. Új 1200GS adventuret próbáltam, hát mit ne mondjak, álom, bár nekem az adventure már nagyon magas (175cm vagyok).
Szia,szerintem ezzel a 400-500km-es túrán ne halj meg rajta dologgal,szerintem az összes általad felírt mocit leírhatod,max 150km után meg akarsz majd halni rajta! :) Inkább túra motort nézzél! Baráti körből a következők vannak,amik megölhetetlenek és a kényelmük egy teli tank kimotorozása után is megmarad! Honda XL1000varadero , BMW R1200GS , Suzuki dl650 V-strom , Suzuki DL1000 V-strom , BMW f800GS. Ezt a hülyeséget is elfelejteném a helyedben,hogy 900ccm alatt nem nézek,ugyanis sok mindent nem a CCM határoz meg! De én minden képen egy túra endurot javaslok neked,azoktól jobb nincs túrázni,1,vagy 2 személlyel,üdv!
A pénzt is odaadod majd,és vegyék meg helyetted?
Én kipróbáltam az r1et a gsx-rt de nekem a zx 10r volt a legkényelmesebb!Eddig 700km volt a legtöbb amit mentem vele egy nap!Persze nem a gyári üléssel!Neked a Hornet után zzr lenne a jobb választás Kawába szerintem!