Aprilia pegaso 600 - nincs gyújtás

Sziasztok, esetleg valaki tudna valami tippet adni? Adott egy pegaso 600, 92es,és ha rá adom a gyújtást nem történik semmi, nem megy se a duda, se az önindító, lámpa - semmi. Viszont rúgásra indul, az akksi jó, biztosítékot atneztem, kábeleket is... De sehol semmi, valakinek valami ötlet?
joco2332 2022. március 6.
valahol a testkabelt-testelest kell vegigkövetned. MINDIG A MASSE A TEST A HIBAS . . .
Àltalàban szokott lenni egy nagyobb ( 30A?) biztositèk az öninditò relèje kornyeken... az is jò?
Igen, igazából 2 db biztosítékot találtam benne, mind a kettő jó 🤷‍♂️... Rúgásra indul, és félig meddig működnek a lámpák, duda, viszont az index nem... Fesszabályzó miatt lehet ez? Vagy annak csak töltés szabályzás szerepe van? Tehat attól, hogy ha netán nem lenne jó a fesszabályzó, gyujtásnak elvileg lennie kell?
Ahogy fentebb az urak utaltak rá, ez akksi betáp para lesz szerintem is.

A Pegaso 600 elég old-school. A legtöbb motorral ellentétben, amiken mindent az akksi működtet és a generátor csak az akksit tölti a szabályzón át, itt kicsit olyan a rendszer, mint az MZ-k voltak (picit modernizálva, nyilván) és akksi nélkül is megy a motor: a gyújtás a lendkerékmágnesről üzemel az akkutól függetlenül, ami pluszban akksihoz a töltőfeszt is előállítja. Ezért van egy bufla tekercs a sok kicsi között, az a primer gyújtófeszültség tekercse.

Az önindítód és az index kizárólag akksiról mennek, amiből valamiért nem jut el a delej a rendszerig. K.István ezért javasolta a főbiztosítékot megkeresni, ami gyakorta van az önindító reléjéhez applikálva. Eristos ugyanezt a problémát az akku másik pólusa felől közelíti és az is egy valós lehetőség, hogy az akku mínuszt a testtel összekötő vastag vezetéknél van a bibi, lelazult vagy a saru tövénél megtört.
Az önindító reléjénél én nem látok semmilyen biztosítékot, sőt néztem robbantott ábrákat, azon sem találok - vagy nézzem át tüzetesebben? Az önindító reléjét ha összeérintem teker az önindító. A negatív részéről szintén nem igazán látok semmilyen törést,saru lazulást 😐, tehát akkor próbáljam megkeresni azt a bizonyos,, főbiztosítékot?,,?
Hát, annak a 12V-os akkufesznek el kellene jutni a gyújtáskapcsolóig valahogy, szerintem azon az útvonalon van valahol a bibi.
Sajnos semmi dokumentációt nem találok a 600-ashoz, csak a 650-hez (ami viszont akkuról gyújt), így még csak jó ötletet sem tudok adni, hol keress. Az ellenben biztos, hogy robogóknál szoktam pontosan ilyen villamos rendszert látni és elpukkant főbiztosíték vagy elszakadt akku+ vezeték esetén kopp ugyanez a tünet.

A relére vagy mellé épített biztosíték nem volt rossz tipp, mert gyakori kialakítás, lásd a mellékelt képet.

Ellenben ha a relét rövidre zárva teker az önindító, akkor a testkábelnek csak muszáj kontaktolnia.
Ennek ilyen nagyon békebeli reléje van, mint anno a simsonnál az index relé, csak kisebb, holnap folyt köv... Atomjaira szedem mostmár
https://oem-parts.hu/parts/apr...
Csak ennyit talaltam...sokkal nem leszel vele beljebb...
esetleg valami biztonsági biszbasz tilt?
volt olyan motorom amin az önindító nem ment ha kuplung nem volt behúzva ellenben be lehetett rúgni kuplung nélkül is
igaz ott csak a kürt ment álló helyben a többi kacat indítás után, volt egy plusz szál a fesszabból ami húzta a relét ami működtette az összes többi villanyos kacatot
Köszönöm mindenkinek, ebben nincs semmi olyan ami tilt... Tehát se kuplungot nem kell behuzni, se a támasztó se semmi... Nem jövök rá egyszerűen, már végig követtem szinte mindent... Azt sem értem, hogy pl a gyújtáskapcsolóra felmegy 5 szál vezeték, na most ezeket ha összeérintgetem, akkor sem történik semmi, tehát se egy szikra vagy valami, tehát nem jut fel addig az áram valami oknál fogva... Egyenlőre nem adom fel...
"Nem jövök rá egyszerűen, már végig követtem szinte mindent"
Azért, ha nem csak "követed", hanem "kicsengeted"-kiméred a vezetékeket, akkor gyorsabban meg lehet találni a hibát.
-Szakadásviszgálat
-ellenállásmérés
Ezeket minden vezetéken és kontakton el lehet gyorsan és követekezetesen végezni egy 10€-os müszerrel.
Amúgy ha ehhez a motorhoz nincs is pl elektromos doksi, de pl az SR 500 yamahán is hasonló elektromos rendszer van (öninditó nélkül), de az utána jövö XT 600-akon talán már öniditó is volt...
Ezeknek le lehet húzni a doksiait, és össze lehet vetni a te motorod rendszerével, mert sok esetben ugyan arra sémara épültek, söt egymást másolták, "csak a lógó más rajtuk".
https://manualedereparatie.inf...
Igen, ez elég összetett dolog türelem és némi tudás is kell hozzá ami nekem annyira nincs... most is ezt buheralom, csak idohianyban szenvedek, most addig már el jutottam, hogy valószínűleg egy,, narancssárga,, vezetéket kell végig nézni merre hova fut, mert az akksi + sarujara rákötöttem egy vezetéket és azt meg hozzá érintettem a gyújtáskapcsoló,, narancssárga vezetékjéhez, és működik... - egyenlőre itt tartok.. 🤔
És ez a kábel a fesszabályzóba fut vissza.... A fesszabályzó piros csatlakozására...
Amit nem tudunk, hogy van-e valami elágazás a kábelkorbácsban. Mármint hogy a fesszab pirosáról hogy és mi úton jut el a delej az akksiba, valamint az akksiból a kapcsolóhoz.
Értelemszerűen a szabályozóba bemegy 3 egyforma (sárga vagy fehér) váltófeszültségű vezeték, kijön egy test (néha kettő) és egy szabályozott 14.4V-os töltőfesz (néha kettő). Utóbbinak el kell jutni az akksihoz. Van, hogy a kábelkorbácsban, a kötegelt részen van egy Y elágazás így a gyújtáskapcsoló felé induló töltőszálba becsatlakozik az akksi, jellemzően egy krimpelt csatlakozással (kép lentebb).
De az sem kizárt, hogy az akksiból és a fesszabályzóból egyaránt megy egy-egy vezeték, amiket a gyújtáskapcsoló ON állásban köt össze. Doksi híján csak ötletelek, nyilván. Más motorokon látottak alapján tippelek, mi lehet...

Az akku pluszról milyen és hány vezeték jön le? Ha így szét van szedve, a plusz pólusról egy vastag 12V-os kábel kéne menjen az önindító reléjére, de vagy onnan, vagy a pozitív vezeték sarujából kéne jöjjön egy másik is, ami a gyújtáskapcsoló felé viszi a delejt. Alant van arról is egy kép, pl. egy Yamaháé, ahol a vastag fekete mellett egy vékonyabb piros is jön a saruról - na ha az leszakad a saru mellől és elhagyja a delikvens, akkor szokott találgatás menni, hogy miért nincs villany.
A kábelkötegről valóban 2 db narancssárga vezeték jön le, és az a 2 fut be a fesszabályzó piros kábelére, bár most nem vagyok motorközelben de úgy emlékszem, hogy az egyik narancs kábel, egy kis biztosítékos boxon keresztül megy rá a + ra, de ott sem vélek felfedezni szakadást /hibát, tehát most arra gondolok, hogy fesszabályzón belül lehet a probléma.... Valami dióda vagy nem tudom megadta magát... (annyira nem vágom, hogy mik vannak benne)
A terv az, hogy szerzek egy 5 lábas fesszabályzót és azzal kiprobalom - vagy- bár ez kicsit kókány ötlet, csak simán az akksi + sarujáról beleviszem az áramot, így is működik csak az kicsit olyan sufnituningos, mert ezzel csak kiküszöbölve lenne a hiba, de a valódi oka még mindig fennál
Még egy kérdés.... 😬 szereztem tesztelésre egy új fesszabályzót, viszont a kábelek színei mások, akkor így most, hogyan kössem össze???? 🙊👀
Most barkóbázzunk, hogy milyen színek vannak az "ùj fesz-szabályzón", vagy teszel fel képet róla? :)
itt van pár bekötési variáció:

https://www.bing.com/images/se...
:D bocsi, hogy az agyatokra megyek, szóval a régi fesszabályzón lévő vezetékek : 3 db sárga, 2db piros (az egyik vékonyabb) és egy kék (a test, ennyit épp tudok)

Az új fesszabályzón: 1db zöld, 1 db sárga, 1 db narancssárga, 1db piros, 1 db fekete

A linket később atnézem.
Hat, ez nem harom fazisu, az hotzicher.
Tajvani 1 vagy 2 fazisu robogo generatorokhoz valo ez szemre.
Tehát akkor magyarul meg se próbáljam osszekotni mert nem jó hozzá?
Ha boltbol van, vidd vissza. Ez nem ehhez valo, az hetszentseg.
Harom sargad van, azaz 3 fazisu a rendszer, ehhez nem smakkol a ketfazisu robogo szabalyozo
Ja ertem, tehát nem jó, hú bakker, tényleg köszönöm mindenkinek!!!!!! Nagyon rendesek vagytok, akkor keritek egy 3 fázisú fesszabályzót és addig csinálom míg jó nem lesz 💪
Ami most rajta volt, azzal volt rendes szabályozott 14.4V töltőfeszültség amúgy?
Nem néztem még, de le fogom tesztelni, ma már több időm lesz vele foglalkozni, szereztem multimétert is
Ilyen, ranezesre es vezetek-kiosztasra mindenkepp