Lássuk a legfrisebb információkat a 2005-ös Kawasaki ZX-6R, és Z750S modellekről.

Kawasaki ZX-6R

Az új idomzat és az ülés alatti kipufogó nem csak a szemet gyönyörködteti, hanem a valaha létezett összes Ninja közül a legjobb aerodinamikai (CdA) tulajdonságokkal ruházza fel.

A rendkívül áramvonalas idom alatt a legerősebb 600-as szív dobog. Az olyan fejlesztések, mint a nagyobb szívó és kipufogó szelepek, vagy a tavalyi versenykittes vezérmű alkatrészek, fokozzák a 636 cm3-es soros négyhengeres erőforrás teljesítményét.

A teljesítmény kordában tartására a ZX-636R a legkorszerűbb fékrendszert kapta, mely versenyszintű technikát vonultat fel. A szériában szerelt nyomatékhatárolós kuplung tovább fokozza a gép versenypálya használatkor nyújtott teljesítményét.

Azonban nem kell feltétlenül pályára menned, hogy érezd az előnyét az újragondolt ergonómiának. A kormány és a lábtartó közötti lecsökkentett távolság olyan új üléspozíciót biztosít, mellyel utcán is kiaknázhatod a teljesen új váz kanyarodási képességeit.

Kawasaki Z750S

A hamar népszerűvé vált Z750 bemutatása után egy évvel a Kawasaki tovább bővíti sportos motorjainak palettáját. Az új félidomos "S" modell a Z750 izgalmas teljesítményét megtartva kiszélesíti a motor használhatóságát. Az "S" verzió még alkalmasabb nagy sebességű kilométerfalásra, túrázásra, illetve kettesben motorozásra.

Habár könnyűszerrel felismerhetőek a jellegzetes Z vonások, az "S"-nek megvan a saját karaktere. A Z750S legfontosabb eleme kétségkívül a félidom, mely szúrós tekintetet és hatékony szélvédelmet kölcsönöz a motornak.

A komfortról az új üléspozíció és az egybeülés gondoskodnak, mely szabadabb mozgásteret és kényelmet ad az utasnak, a kapaszkodók pedig növelik a bizalmat.

A félidom és a módosított üléspozíció miatt a futóművet is megváltoztatták, így még szélesebb a motor felhasználhatósága. Alkalmas sportos kiruccanásokra, akár két személlyel is, illetve a hosszabb autópálya etapok is kényelmesen teljesíthetők vele. Mindemellett a Z1000-ről és Z750-ről ismert játszi könnyű kezelhetőség is megmaradt.

Ugyanez mondható el a fürge, sőt izgága soros négyhengeres motorról is. Az egyetlen változtatás a Z750-hez képest az átfésült ECU beállítás, mely kompenzálja a félidom által keltett másfajta légáramlást.