A gyártóknak egy ezer köbcenti alatti blokkot kell tervezniük, maximum négyhengeres konstrukcióban, hengerenként legfeljebb 81 mm-es furattal. Jövő év első felében elkészül a végleges szabálykönyv, melyben rögzíteni fogják, hogy milyen technikai eszközök állnak majd a gyártók rendelkezésére 2012-ben. Ez tíz év alatt már a negyedik alapvető változtatás a királykategóriában:

2002: Bevezetik a 990-es négyütemű erőforrásokat, első évben még párhuzamosan az 500-as kétütemű kategóriával. Alex Barros az utolsó, aki futamot tud nyerni a kétütemű motorral.

2007: 800 köbcentire csökkentik a maximális hengerűrtartalmat, hogy a motorok végsebességét csökkentsék.

2009-2010: Tartósabb erőforrásokra kell törekedni a gyártóknak, ugyanis egy szezonban összesen hat blokkot használhatnak el a versenyzők.

2012: Ezer köbcentire emelkedik a négyhengeres, négyütemű motorok felső határa, legfeljebb 81 mm-es furattal.

A célok között szerepel, hogy olcsóbbá váljon a motorok előállítása, és ezzel nagyobb számú induló legyen a legfelső kategóriában.