Ha körülnézünk Európa szerencsésebb felében, azt látjuk, hogy a motorosok nagy többsége vagy profi superbike versenyző, vagy született kalandor, akit nem riasztanak a messzeségek és a veszélyes terepek. Mindezt az eladási statisztikákból következtethetjük ki, hiszen a vérbő, ezres sportmotorok (S1000 RR, ZX-10R) remekül fogynak a kereskedésekben, és az egyik legdrágább enduró, a BMW R1200 GS is folyamatosan az értékesítési toplista csúcsán tartózkodik.

Ducati Streetfighter 848

A gyárak természetesen igyekeznek kiszolgálni ezt az érdeklődést, ezért 2012-re mindkét szegmens sok újdonságot tartogat. A Ducatinál az új 848-as Streetfighter érkezése várható legkorábban, hiszen ezt a modellt már rendszámmal, utcai próbákon tesztelik a gyár emberei, de a versenypályán is komoly munka folyik: a bolognai stáb az 1199-es Ducatit nyúzza Mugellóban, hogy a 2012-es szezonra versenykész széria álljon a nagyközönség előtt.

Ducati 1199

Japánban sem tétlenkedtek a nyári szünet alatt, ennek legbiztosabb jele, hogy a hírek szerint a Kawasaki már augusztusban leleplezi a jövő tavasszal debütáló, új ZZR1400-ast, az öt éve megjelent túrasport vas utódját. A teljesítményre biztosan nem lesz panasz, már csak az a kérdés, hogy az újdonság inkább a túrázóknak kedvez majd, vagy a motor sportos mivoltát helyezik előtérbe a mérnökök.

Triumph 1200
Háromhengeres, és valószínűleg 1200 köbcentis lesz a Triumph újdonsága

A GS-Ténéré-Multistrada triumvirátust is erősen támadják, hiszen a nagyköbcentis túraendurók továbbra is népszerűek a piacon. A Honda a Crosstourer modellel váltja le az évtizedes múltra visszatekintő Varaderót, a Triumph pedig a hírek szerint egy 1200 köbcentis újdonsággal rukkol elő. A 2011-ben debütált Triumph Tiger 800 sikerét látva ésszerű döntés, hogy az angolok a legnagyobb kategóriában is képviseljék magukat, már csak az a kérdés, hogy a Multistradára hasonlító utcai géppel, vagy a KTM 990 Adventure-nek konkurenciát állító terepes meglepetéssel készülnek az angolok? Esetleg a Tiger 800-hoz hasonlóan lesz egy öntött kerekekkel gyártott túramotor, és egy küllős kerekű XC változat is? Egy biztos: három hét múlva vége a nyári vakációnak, és a motorgyárak szép lassan előrukkolnak a 2012-es újdonságokkal, melyek az őszi kiállításokon már életnagyságban is megtekinthetőek lesznek. Szinte hihetetlen, de ilyen szempontból már elkezdődött a 2012-es motoros szezon...