Hónapokon keresztül csepegtették az információkat az új vasról, míg ezen a héten hivatalosan is bemutatták a Motus MST-01 és MST-R névre keresztelt modelleket. Előbbi egy megtankolva közel két és fél mázsát nyomó sporttúrázó (ezzel a VFR1200 és a ZZR1400 babérjaira tör), míg a csupasz verzió inkább a nakedek legfelső osztályában szeretne méltó helyet kivívni magának. A technikai alapok megegyeznek a két gép esetében: hosszában beépített V4-es blokk felel a gyorsulásért, mely 1650 köbcentis, és - hogy nevének is megfeleljen (Motus = mozgás) - 160 lóerővel mozgatja a különleges kétkerekűt.

Motus MST-01

Természetesen a mai trendnek megfelelően radiális fékeket találunk a motoron, amit a Brembo szállít a cégnek, a túrázásra szánt változat Marzocchi, míg a sportosabb R típus Öhlins futóműelemeket kapott.

Elsőre talán megszokást igényel a kipufogó elvezetése - és a motor hangja is -, de tény, hogy ezzel a típussal akár Európában is sikeres lehet a cég, amennyiben a vámszabályok és a szállítási költségek nem emelik az egekbe a két új modell árát.