A januári Bike Expón bemutatott modell különlegességét a motor első futóműve jelenti, hiszen nem hagyományos teleszkópvillát alkalmaztak, hanem az utcai motorozásban már - változó sikerrel - alkalmazott lengőkaros felfüggesztést építették a Vyrus utcai ill. pálya verziójába.

Vyrus 986

A karbon váz, és az első ill. hátsó lengőkarok a Yamaha GTS-ről már ismert omega formában ölelik körbe a négyhengeres blokkot, természetesen az erőforrás itt is teherviselő elemként lett beépítve.

A gyártó szerint a rendhagyó megoldás nem csak műszaki csemege, hiszen a rugózást és a kormányzást különválasztva pontosabb kanyarodást tesz lehetővé a konstrukció, ami főleg a villa berugózásakor (pl. féktávon) jelent plusz stabilitást és könnyebb irányíthatóságot a hagyományos építési móddal épült motorokkal szemben. Kíváncsian várjuk, hogy az exkluzív kétkerekű mikor kerül éles bevetésre a Moto2 mezőnyében, és persze milyen eredménnyel, hiszen a kategóriában úttörőnek számítana ez a fajta építési mód, mely sikere esetén megreformálhatná a sorozatot.