Mivel a korábbi rendező államok visszalépése után Peru maradt az egyetlen ország, amely „befogadta” a mezőnyt, az útvonal is rövidebb a szokásosnál - ezúttal hozzávetőleg ötezer kilométert kell legyűrni a pilótáknak, melyből nagyjából háromezer lesz mért szakasz. Nem kevesebb, mint 534 versenyző nevezett - 334 járművel - a viadalra, hogy két hét alatt meghódítsa Dél-Amerika legkeményebb terepeit.

a-2019-es-dakar-rali-programja-20217
Új rekord - 2019-ben 17 hölgyversenyző lesz jelen a Dakaron, közöttük a jól ismert Laia Sanz, és az újonc Kirsten Landman

- Mire számíthatnak a 2019-es Dakar résztvevői? Nos, nem apróztuk el az akadályokat, szóval alaposan felköthetik a gatyát: olyan az idei itiner, mintha egy szál vitorlással kéne evickélniük az üvöltő negyvenesek közelében - viccelődött hajós hasonlattal Etienne Lavigne versenyigazgató. Természetesen most is a KTM a viadal legfőbb esélyese, hiszen az osztrák márkát az ezredforduló óta nem tudták letaszítani a Dakar trónjáról.

Idén Matthais Walkner, Toby Price és Sam Sunderland képviseli a narancs színeket a hondás Kevin Benavidesszel, Paulo Gonçalvesszel és Joan Barredával szemben, a Yamahákat pedig Adrien Van Beveren és Xavier De Soultrait próbálja sikerre vinni.

Original by Motul - bevállalod?

Komoly újítás, hogy Dél-Amerikában most először rendezik meg az Original by Motul kategóriának kiírt összecsapást, melyben 34 motoros és quados vesz részt. Ennek lényege, hogy ők az ős-Dakar szellemiségéhez hasonlóan egy szál magukban, támogatás nélkül vágnak neki a sivatagnak. Csupán a szervezőkre számíthatnak, akik vállalják, hogy személyenként egy tartalék tankot, egy-egy szett felnit és gumit, egy hálózsákot, valamint egy utazótáskát eljuttatnak a következő befutóhoz, továbbá szerszámokkal és árammal látják el a pilótát, hogy megjavíthassa a motorját.