Tíz éve költözött át a verseny a fekete kontinensről Dél-Amerikába, ám nem mondhatnánk, hogy osztatlan sikert aratott az új helyszín.

Az idei Dakar befutója

Lehetetlen időjárás és terep nehezítette a pilóták dolgát, megannyi törölt szakasz és több kiesett élmenő árulkodott arról, hogy nem volt tökéletes a szervezés. Végül olyannyira hátat fordítottak a vendéglátó országok a viadalnak, hogy idén - a versenysorozat történetében először - egy államon belül, Peruban kellett lezavarni az összecsapást.

a-2020-as-dakar-utvonala-23996
Vajon fordul a kocka? Két évtizedes KTM-uralom jellemzi a Dakart, ám most, a mindenki számára ismeretlen terepen esélyt kaphat a többi márka is

Ezt már a szervezők sem nézhették tétlenül, és ezért új helyszínt kerestek, mely a motorsportban egyre aktívabb Szaúd-Arábia lett. Az arab államban éppen most rendezik a Formula E futamot, s nemsokára a dakaros pilóták sorakoznak a január ötödikén induló viadal startjánál, hogy megmérkőzzenek a 12 napon át tartó, kis híján nyolcezer kilométeres távon.

a-2020-as-dakar-utvonala-23995
A nyolcezer kilométer önmagában nem nagy szenzáció, hiszen korábban rendeztek már Párizs-Dakar-Párizs összecsapást is, az viszont figyelemre méltó, hogy 12 nap alatt öt-hatezer kilométernyi mért szakaszt kell letudni a résztvevőknek

Még el sem rajtolt a futam, máris úgy tűnik, hogy érdemes volt váltani, ugyanis az Európához igencsak közeli, repülővel pár óra alatt elérhető helyszín csak úgy vonzotta a versenyzőket. Az ideinél lényegesen több, 351 jármű szerepel a nevezési listán, melyből 170 ATV és motorkerékpár, 134 autó és UTV, valamint 47 kamion.