A Milánóhoz közeli pályán sem Kispataki, sem Németh nem járt még. A csapat, mielőtt elindult Olaszországba tudta, hogy nem lesz könnyű dolga, hiszen ez a világbajnokság leggyorsabb pályája, ráadásul a hossza sem elhanyagolható, hiszen a lassan 100 éves múltra visszatekintő monzai aszfalt 5793 méter hosszú. A világbajnoki sorozat 2007-es versenyhelyszínei közül bátran kijelenthetjük, hogy ez az olasz helyszín rendelkezik a legváltozatosabb eszenciával. Rendkívül hosszú és gyors egyenesek, fordulók, melyeket kétszáz fölött vesznek be és olyan hihetetlen kemény féktávok, hogy a top-versenyzők sem felejtik el soha szóvá tenni, mennyire megterheli ez őket. A Full-Gas versenyzők az első napot követően már ráéreztek az ízére, de természetesen tudják, hogy van még mit javítani a köridőkön. Ettől függetlenül jól vették az akadályokat, ráadásul nagyon élvezték a mai edzéseket. A kvalifikációra már sikerült sokat javítani a reggeli időkhöz képest, így végül Németh Balázs a 29. helyre hozta be a Suzuki GSX-R-t, míg csapattársa Kispataki Viktor a 37. ideiglenes rajtkockát szerezte meg.

Kispataki Viktor: 37. ideiglenes rajtidő: 1’55’342 „Az igazság az, hogy amikor először robogóval körbementünk a pályán, már az is életveszélyes volt. - meséli nevetve Viktor. Olyan érzés ezen a pályán menni, mintha közúton motoroznánk. A kanyarokban öt centire van a szalagkorlát, a forduló belső és külső ívén egyaránt. Ebből az okból kifolyólag egyáltalán nem látjuk be kanyarokat. Az egyenesekben ugyanez a helyzet, csak ott olyan mintha egy erdőben túráznánk, csak itt aszfalton megyünk közel 300km/órával. A motor ereje nagyon fontos ezen a pályán. Egy gyenge géppel labdába sem lehet rúgni. Visszatérve a kanyarokra a Parabolika király, de az első sikán utáni hosszú jobbos még komolyabb. Ebből a fordulóból ötödik teli gázzal jövünk ki, és lazán verjük a 220-at. Ilyenkor nagyon oda kell figyelni, hogy ne mozogjunk a motoron, főleg, hogy elég erős a szél és az így is éppen eléggé dobál minket. Elsőre nem mentünk rossz időt, de remélem, hogy holnap sikerül egy kicsit még közelebb kúszni a többiekhez.”

Németh Balázs: 29. ideiglenes rajtidő: 1’53’491 „Ahogy a Viktor is mondta a top speed és a motorerő kulcsfontosságú itt Monzában. Soha nem jártunk itt, így elég furcsa elsőre a pálya vonalvezetése. Rengeteg hosszú egyenes van, ahol van egy pár fiú, aki büntet minket. A sikán utáni hosszú jobbos az félelmetes, de ott még találgatom az íveket. Az aszfalt minősége nagyon rossz, szóval tényleg olyan mintha az utcán mennénk. A pálya vonalvezetése, főleg a nagy sebességű kanyarok miatt, nagy koncentrációt igényel. Mi most nagy hátrányba vagyunk a többiekhez képest, ugyanis a múlt héten itt Olasz bajnoki futam volt, szóval a srácok nagy része már túl van a főpróbán, mi meg néha azt sem tudjuk, hogy merre vagyunk. Az áttételt már megtaláltuk, most a futóművön dolgozunk kicsit, hogy holnap tovább gyorsuljunk.”

Kapcsolódó anyagok:

Pontszerző helyen, pont nélkül

A Full-Gas Racing Team bevette Donington Parkot