Aggasztó trendnek nevezték a brit rendőrök, hogy egyre több fiatal motorról lopják le a könnyen elérhető és drága LCD- vagy TFT-kijelzőt.

Már alkatrészeket lopnak a motortolvajok

Persze a lopásvédelemmel foglalkozó cégek is léptek, és több népszerű típushoz – pl. BMW GS-sorozat, MT-07 stb. – már elérhető a műszeregységet lezáró szerkezet.

a-tft-t-lopjak-a-tolvajok-28913
Apró, könnyen leszedhető alkatrész, mégis sokat ér. Nem véletlen, hogy kiszemelték a tolvajok

A brit motoros újságok riportot készítettek a pórul járt tulajdonosokkal, akik közül az egyik azt mondta: Háromszor (!) lovasították meg a Yamahám műszerét, ezután robogóra váltottam, hátha az kevésbé kapós. Most egy BMW C 400 X-szel járok, amit elhalmoztam mindennel: nyomkövető, riasztó stb., de a 200 fontos csúcskütyük dacára is az első nap (!) eltűnt róla a TFT...

Miként védekezhetsz az alkatrészlopás ellen?

Általában egyszerű gumiágyakba rögzítik a műszereket, hogy ne károsíthassa őket a rezgés, s ez nagyban megkönnyíti a tolvajok dolgát: a tulajdonosok elmondása szerint gyakorlatilag roncsolásmentesen le tudják venni a könnyű, de drága alkatrészt. Különösen bosszantó, hogy a fillérekért eladott kijelzők pótlása – átszámítva – 300 és 500 ezer forint közötti összeget emészt fel.

a-tft-t-lopjak-a-tolvajok-28914
Oldható menetrögzítővel és egyedi csavarokkal védekezhetsz az alkatrészlopás ellen

Mit tehetsz az enyveskezűek ellen? Nos, különleges kulcsnyílású csavarokkal alaposan meglepheted a tolvajokat, akik valószínűleg egyszerű, a gyári megoldáshoz passzoló kulcsokkal, csavarhúzókkal érkeznek a helyszínre. Persze az ilyen kötőelemek is kitekerhetők, ha valaki beleüt egy csavarhúzót, ezért a spéci védelmet megtámogathatjuk menetrögzítővel is, s így már garantáltan csak a csavarfejhez tökéletesen illő kulccsal lehet kiszedni őket. Egyébként sem az a cél, hogy egyáltalán ne lehessen levenni a műszert, hiszen általában az is elriasztja a rosszfiúkat, ha túl sokat kell bajlódni a kinézett motorral – ilyenkor rendre másik, könnyebb prédát választanak.