A nemzetközi futam mellett az Országos Bajnokság első fordulóját is ezen a hétvégén rendezték. A csapat hat fővel képviseltette magát, Chrobák János, Kurucz Ferenc és Péntek László a 600-as, Dér Zoltán a 750-es, míg Juhász Dávid és Vida Tibor az 1000-es kategóriában. Az Alpok-Adria Stock 600 szombati időmérőjén Chrobák 12. helyet szerezte meg, míg Kurucz a 17., Péntek a 19. helyről várta a rajtot. A verseny rajtját Kurucz és Péntek is jól kapta el, ennek köszönhetően az első körben a három csapattárs egymást követte a tizedik hely környékén. A második körtől aztán Ferit és Lacit utolérte a lerajtolt vonat, és igyekeztek felvenni a versenyt a náluk gyorsabb versenyzőkkel. Eközben Jani begyújtotta a rakétákat és körönként előzte meg az előtte lévőket. A hatodik helyig könnyedén eljutott, ott viszont két körig tartott, hogy újra előrébb lépjen egy helyet. Két csoport alakult az élen: az első trió és a második hármas együtt, közöttük pedig közel két másodperces szünet. Miután Jani elért a negyedik helyre, saját tempóját motorozva megfutotta a verseny leggyorsabb körét (2:11,766) és másfél kör múlva már a vezető hármas mögött loholt, miközben Kurucz Feri és Péntek Laci is pontszerző helyekért harcoltak. Az utolsó kört fél másodpercen belül kezdte meg az első négyes vonat, a második jobb kanyarban egymás mellett fordulva harcoltak a jobb pozícióért. A célvonalon harmadikként érkezett Chrobák Jani és mindössze négy tized választotta el győzelemtől. Kurucz Feri a 14.-ként, Péntek Laci a 15.-ként fejezte be a versenyt, ez pedig az Országos Bajnokság 600-as kategória értékelésében azt jelentette, hogy ők hárman értek fel a dobogóra!

Chrobák János:

A két időmérő edzést egy darab használt gumival csináltam végig, ráadásul az első edzésen rossz futómű miatt a hátsó gumi kissé elhasználódott, így a két időmérő összesítése után a 12. helyről várhattam a vasárnapi rajtot. A rajtnál egy kicsit beragadtam, így az első kanyar után a tizedik hely környékén fordultam. Gyorsan sikerült feljönni a nyolcadik helyre, majd a hatodik pozícióban beragadtam egy ellenfél mögé. Ahogy gyorsult a tempóm kezdtem ráérezni az új gumi tudására, rövidültek a féktávok, nőtt a kanyarsebesség és szépen lassan kezdtük utolérni a vezető bolyt. Utolsó két körben a második helyen is voltam, aztán végül a harmadik helyen intettek le. Nagyon örültem ennek az eredménynek illetve, hogy megfutottam a verseny leggyorsabb körét, 2:11,766-ot, és ezzel több mint négy másodpercet (!) javultam az időmérőhöz képest. Az Alpok-Adria harmadik helyezés a Magyar OB értékelésben a dobogó legfelső fokát jelenteti! Nagyon jól éreztem magam a hétvégén, jó hangulat volt a csapatban, gördülékenyen ment minden, így szerintem a saját beállításaim pontosítása után a következő futamokon hasonló, vagy jobb eredményt szeretnék elérni, hasonlóan jó versenyeken!

tomracing

Kurucz Ferenc:

Szombaton délelőtt az első időmérőn nem tudtam tiszta kört futni, de mivel még nem volt túl meleg az idő, ezért kíméltem a gumimat, hogy a délutáni időjárásban tudjak vele jobb időt menni. A második időmérőn csak néhány tizedet hoztam a köridőn, ez az Alpok-Adria sűrű mezőnyében csak a tizenhetedik helyre lett elég. A versenyen végül a rajtom viszonylag jól sikerült, körülbelül a kilencedik helyen értem az első kanyarhoz, itt egy kicsit korán fékeztem, ezért ketten el is mentek gyorsan. A verseny elején közepes tempóban mentünk, egyedül Chrobák Jani ment el, próbáltam mögötte menni, de beragadtam néhány versenyző mögött. Féltávnál görcsölni kezdett mindkét alkarom, ezért arra törekedtem, hogy tartsam a pozíciómat. Végül a magyar értékelésben második helyen, Alpok-Adria versenyen a két pontot jelentő 14. helyen értem célba. Jobbra számoltam, de tudom, hogy lesz ez sokkal jobb is.

Péntek László:

A bajnokság első versenye nem indult a legjobban számomra. A két időmérő edzésen nem tudtam annyit gyorsulni mint szerettem volna. Mivel ez volt az első versenyem ezen a pályán, annak is örültem, hogy sikerült beállítani a motort. Az időmérő edzések eredményeként a 19. helyről vártam a rajtot. A rajtom jól sikerült, az első körben Janival és Ferivel tudtam együtt menni. Már a harmadik körben érezhető volt, hogy a gumi tapadása nem a legjobb és nem tudtam a saját tempóm motorozni. Szerettem volna jobb helyezést, de a harmadik hellyel is elégedett vagyok.

Az Országos Bajnokság 750-es értékelésében Dér Zoltán egy 600-as motorral állt rajthoz, mivel a saját motorja nem készült el a hétvégére. Ettől függetlenül Zolinak sikerült több versenyzőt is maga mögé utasítani és a negyedik helyen zárta a versenyt. Az Országos Bajnokság 1000-es versenyén Juhász Dávid és Vida Tibor szállt harcba. A futamot az Alpok-Adria Superbike kategóriájával indították együtt, Dávid az előkelő hatodik helyről várta a rajtot és nem titkolt célja volt, hogy a dobogóra állhasson. Sajnos a verseny előtt hírtelen jött időjárás változás nem tett jót a motorbeállításoknak és Dávid motorja nem úgy ment ahogy szerette volna. Ettől függetlenül az ötödik helyért tudott harcolni, viszont egy nagyon rövidre sikeredett féktáv a verseny végét jelentette számára. Mivel a motorja nagyon rossz helyen állt meg a futamot piros zászlóval szakították meg. Vida Tibi az edzések során szokott össze új motorjával, és a versenyre nagyon sokat javult körideje, melynek köszönhetően a harmadik helyet sikerült megszereznie az Országos Bajnokságban. Ezen eredmények alapján Miklósy Tamás, az Oxxo Energy Tomracing Team csapatfőnöke is elégedetten számolt be a hétvége eseményeiről:

tomracing

„Az Alpok-Adria Stock 600 futamban Chrobák János a tizenkettedik helyről a harmadik, Kurucz Ferenc a tizenhetedikről a tizennegyedik, Péntek László pedig a tizenkilencedik helyről a tizenötödik lett. Az Országos Bajnokságban Chrobák Jani első, Kurucz Feri második, míg Péntek Laci harmadik lett, így összejött a teljes OXXO Energy Tomracing Team dobogó! Nem hiszem, hogy gyakori eset, egy országos bajnokságban, hogy a dobogót egyetlen csapat birtokolja! Emellett óriási siker, hogy Jani futotta meg a verseny leggyorsabb körét is. Az Országos Bajnokság 750-es kategóriában Dér Zoltán a 4. helyezést zárt. Zolinak nem volt könnyű dolga, mert a versenyre nem készült el a motorja, így egy 600-as Yamahával indult harcba a 750-es mezőnyben.

Az Alpok-Adria SuperBike futamon, mely egyben OB 1000-es futam is volt, Juhász Dávid és Vida Tibor kemény versenynek néztek elébe. Sajnos Juhász Dávid, a Magyar Bajnokság 1000 mezőnyének második helyén - az AA Superbike kategória ötödik helyén - motorozva a verseny vége előtt hatalmasat bukott egy előzésnél, és ezért piros zászlóval leintették a futamot. Szerencsére Dávidnak nem lett komolyabb baja, és a bukás mértékéhez képest a motor is egész jól megúszta. Az értékelésben így Dávid pontok nélkül maradt, de Tibor az edzés eredményéhez képest sokat javulva a Magyar Bajnokság harmadik helyén érkezett be, így ő dobogóra állhatott.

Mindenkinek köszönjük, akik támogatnak minket és drukkoltak a csapatnak, továbbá minden elismerésem a versenyzőknek, akik ilyen szép eredményeket értek el a hétvégén!”

Forrás: Oxxo Energy Tomracing Team