Késő esti indulás sikeredett, ami következtében hajnal három környékén érkeztünk meg Rijekába. Mivel 22 óráig lehetett volna a pályára bemenni, így a pálya előtt, a kocsiban töltöttük az éjszaka többi részét. Reggel nem sürgettük a felkelést, de a nagyon nagy meleg kikergetett minket a kocsiból... A boxban elfoglaltuk a helyünket, kipakoltunk, motort szépítgettünk és felkészítettük a délutáni szabadedzésre. Csak egy szabadedzést ütemeztünk, be több ok miatt is. Azon az edzésen egy kemény gumival voltam fenn, amivel szépen lassan letornáztam az időmet 1:35,5 környékére. Jól éreztem magam a pályán, csak csúszkált a motor hátulja. A motoron a hungaroring után egy kis futómű változtatás történt, Bájó segítségével kicseréltük a hátsó rugómat egy kicsit keményebbre. Ettől jobban viselkedett a motor, csak csúszott a gumi. Az első futóművön pedig apró finomítás kellett, mert teljesen össze ült a féktávon. Következett a szombati nap, ahol két időmérő várt ránk. Első időmérőn hátulra feltettünk az egy versenyt futott medium hátsó gumit, elöl pedig hagytuk a már három hétvégét futott gumimat. A hátulja továbbra is nagyon mászkált, drifteltem az összes kanyarban a kigyorsításoknál és az időm csak minimálist javult, 1:35,0 volt a legjobb köröm. Kicsit el voltam kenődve, mert az eleje 1:31,7-et ment. A kanyarba is nehezen tudtam tartani a tempót, kigyorsításon meg állva hagytak (pedig biztos voltam benne, hogy motorozni nem felejtettem el egy hét alatt :)

A délutáni időmérő előtt nagy tanakodás volt a futómű, gumik terén. Végül arra jutottunk, hogy a futómű jó, 100%-osan érzem, hogy csúszik a hátulja…A következő időmérőre a taktika, hogy guminyomást módosítunk a medium gumin, majd kijövök, és két körre visszamegyek a versenyre tartogatott puha gumival. A guminyomás módosítás nem sokat ért, majd jött a két kör a puha gumival. Hát és láss csodát, tapad a hátulja! Második köröm 1:32,9, ami az 5. helyre lett elég. A gumit nem is koptattam tovább, éreztem hogy van még ebben, jöttem is le. Az eleje másfél másodperccel gyorsabb, de ez behozható a versenyen a jó gumival, szóval megnyugodtam, nem felejtettem el motorozni! :) Következett a vasárnap, ahol korán reggel kezdődött a 15 perces warm-up edzés. Ismét a medium gumival mentem ki körözgetni, csak hogy kicsit ráhangoljam magam a pályára, a délutáni versenyre. A verseny délután három órakor kezdődött. Rekkenő hőség, 38 fok. Az időmérőn már kipróbált puha gumival álltam a rajthoz az 5. rajtkockába. A rajtom egész jól sikerült, csak annyi volt a probléma, hogy a többieknek is... De ettől függetlenül a 4. helyen fordultam az első kanyarban. Sikerült is ezt a pozíciót tartanom, sőt pár kör elteltével előztem egyet és a 3. helyen voltam. Az első kettő egy kicsit közben elnyúlt tőlem, de érezhetően közeledtem az előttem haladó olasz Tommasinire. A gumim tapadt, azzal nem volt gond. A hátrány az volt, hogy eddig „csak” 35-ös köröket róttam az időmérő illetve a szabadedzés folyamán, és még kicsit át kellett állítani a fejemet, hogy most jó a gumi, lehet menni folyamatosan az 1:32-es köröket. Ez kb két kört vett igénybe és utána eredtem is az olasz srácnak. Szépen lassan utolértem, majd az utolsó előtti körben a kör vége felé féktávon sikerült is megelőznöm és ezzel feljöttem a második helyre. Sajnos utána két kanyarral már jött is az egyenes, ahol nem ülhettem sokáig a 2. pozíciómon, mert vissza is vette mire végig értünk a célegyenesen.

alpok-adria

Utolsó kört úgy kezdtük meg, hogy igen szorosan támadtam végig, de nagyon rutinosan zárta az íveket és az az egy kör már sajnos nem volt nekem elég, hogy túljárjak az eszén. Így sajnos ismét egy nagyon szoros befutóval, 0,2 másodperces lemaradással a 3. helyen intettek le. Ezzel viszont nagyon értékes pontokat gyűjtöttem ezen a hétvégén is, mert így az összetettben a második helyen állok és összesen csak egy pont lemaradásom van az elsőhöz képest. Az eredményhirdetés után még odajöttek gratulálni hozzám az olasz srác szerelői és megkérdezték, hogy miért van az, hogy az időmérőn mindig lassú vagyok, aztán a versenyen meg ennyire nagy a változás? Nem nagyon akarták elhinni, hogy minden versenyen az időmérőn rossz gumival megyek és csak a versenyre kerül fel az új gumi! :) Náluk nem ez a szokás… Összességében nagyon jó hétvégét zártunk, amit szintén jó pár embernek köszönhetek!

Következő forduló Július 13-15 Most (Csehország), ahova remélem felkészülten tudok kimenni és eredményesen tudok hazajönni. Cél az lenne, hogy a ponttáblázaton az első helyet átvegyem!