"Csütörtök este érkeztünk meg a pályára, hogy pénteken tudjak egy kicsit edzeni, mert igen fontos futam ez az év végi összesítésben. Másnap kipakoltunk, és már mentem is fel az első szabadedzésemre. A feltételek nem voltak teljesen ideálisak, mivel medium (közepes keménységű) gumi volt fenn és itt a puha a nyerő. De a pénteki edzéseket ezzel a már használt gumival terveztem, hogy kicsit visszarázódjak erre a pályára. 1:35-ös időket sikerült mennem a két etap folyamán, de tudtam, hogy a puha gumival ez egyből javulni fog.

Szombati napon volt a két kvalifikációs edzés. Ide az előző rijekai hétvégén versenyt futott soft (puha) gumimat tettem fel, ami igaz közel sem volt új, de legalább a keverék jó. Első edzésen 1:33,4-es idővel a második helyet értem el. Második mért edzésen jó páran feltették az új puha gumikat, így visszacsúsztam összesítésben a 3-5. hely környékére, és akkor az edzés vége előtt 10 perccel ismét azt a döntést hoztuk, hogy a versenyre tartogatott puha gumimat betesszük két körre. Ez meg is hozta az eredményt, két valóban gyors kört mentem vele, amiből a második 1:32,185 lett. Az edzésidőbe még egy gyors menet belefért volna, de én már nem mertem nyúzni a gumit, mert tartalékolnom kellett a versenyre. Ezzel az idővel a második helyre kvalifikáltam magam. Első helyről az olasz (szinte hazai) Luca Tommasini indulhatott 1:31,933-as idővel, de tudtam, hogy ez a kis különbség bennem van még.

Vasárnap a warm-upra visszatettük a már agyonhasznált gumikat, hogy bemelegítsek a versenyre. Viszonylag korán, 12:30-kor következett a futam. Előre kapott a motor egy új medim-soft gumit. Új volt, bár a Dunlopos ember keményebbet, mediumot, vagy hardot javasolt volna. Nekem ezzel nem volt gondom, bár nem próbáltam a keményebb fajtát. Hátulra felkerült a puha, háromkörös gumim. A startom egész jól sikerült, a második helyen fordultam az első kanyarban, az olasz srác mögöttem. Az előttem lévőt az első kör felénél sikerült is megelőznöm, így átvettem a vezetést. Tommasini is gyorsan átverekedte magát rajta és mi kezdtünk is meglógni a mezőnytől.

A versenyt nem részletezem körről körre, nagyon nagy csata volt végig - ahogy a videón is láthatjátok! - volt, hogy egy körben kétszer is helyet cseréltünk, és szinte minden körben volt legalább egy helycsere. Könyökök összeértek, szóval egy nagyon jó verseny volt, amit nagyon élveztem. A versenyről ismét készült on-board feltétel, tehát úgy gondolom az vissza fogja adni valamilyen szintem a küzdelmet. 100%-osan nem, mert sok olyan nem fog látszódni rajta amikor egyenesbe mellém jött, az egyenest végig hajtottuk, fej-fej mellett, összeért könyökkel és a végén ki fékez később szituációban én maradtam elöl. Az utolsó három körben sajnos kezdett csúszkálni a gumim így ott már nem tudtam olyan tempóval kigyorsítani, ahogy szerettem volna. Az utolsó kört Luca kezdte az élen. Én a pálya felénél lévő csiki-csuki részen tudtam annyival gyorsabb lenni, hogy előzzek is, így ott vettem át a vezetést. A pálya utolsó harmadában egy hosszú bal kanyar után jön egy kis balos, majd egy jobbos törés és egy enyhe jobb töréssel már a célegyenes. Ezen a részen az Ő Triumph-ja addig mindig gyorsabb volt, amíg az én motorom el nem érte a lendületet, ez kb. az a pont volt, amíg a 6.-at be nem váltottam. Itt minden körben mellém jött szinte. Az utolsó körben próbáltam egy kicsit trükközni, hogy ezt valahogy elkerüljem, de annyit nem tudtam elcsalni az ő lendületéből, hogy ne tudjon elmenni ezen a kigyorsítási ponton, így sajnos a második helyen értem be. A versenyben viszont így is megfutottam a leggyorsabb kört.

chrobak-rijeka
Fej-fej melletti küzdelmet hozott a rijekai hétvége

Verseny után a parcferme-ben az első három helyezett motorját félre állították és ellenőrzés céljából szét is szedették. Három dolgot ellenőriztek, az üzemanyagot, a generátort, illetve a vezérműtengelyt, vezérlést. A motorom szétszedésénél a nagy segítségét köszönöm Aszalós Péter bá’nak.

Az én motoromon a vezérlésnél volt egy kis eltérés a szabálytól. A szabály szerint gyárinak kell lennie az alkatrészeknek, a vezérlést nem lehet elfokolni. Az én motorom gyári pozícióban állt, tehát elállítva nem volt, s így teljesítmény-növekedés nem következett be. A vezérműtengelyen lévő fogaskerék felfogatási pontja az én motoromon oválisra volt kialakítva, így volt állítási lehetőség, tehát nem gyári állapotában volt. Az ellenőrző személy mutatta mi a gondja. Utána hozzá tette, hogy a fogaskerék felfogatása bár nem gyári, de gyári helyzetében áll. Ezért le is fotózta, hogy a döntést a zsűri bizottság összes tagja hozza meg, mivel előny nem származott belőle, ő elfogadhatónak tartja. Hosszú várakozás után felhívtak a zsűri bizottság elé, ott még várattak vagy 20-30 percet, majd leültettek a nyolctagú zsűri elé. Elmondták, hogy mit láttak, illetve mi a gond. Kérdezték az én véleményem. Elmondtam, hogy látom, hogy nekik mi a gondjuk, amit el is fogadok. Hivatkoztam az osztrák zsűritagra, aki ott volt, amikor szétszedtük a motort és lefotózta, hogy milyen helyzetben áll. Ő látta, illetve Ő mondta, hogy gyári helyzetben áll. Ezzel teljesítménynövekedés nem lett elérve a motoron. Ha egy teljesen gyári állapotú fogaskereket teszek oda legközelebb fel, ugyanilyen lesz a motorom. Azt mondták ezzel ők teljesen tisztában vannak, ezért nem is egyértelmű még a döntésük.

chrobak-rijeka
A kifogásolt alkatrész

Fáradjak ki és megbeszélik. Sajnos a zsűri tagok között magyar képviselő nem volt, csak osztrák, olasz, szlovák, horvát és német, ha jól tudom. 5 perc múlva visszahívtak és közölték a végeredményt, mely döntés alapján elvették a második helyezésemet. Kizárólag a szabálykönyvre hivatkoztak, nem mérlegeltek, hogy a gyári helyzetében volt. Sok mindent nem tudtam többet hozzáfűzni. Ezzel a döntéssel sajnos a pontállás igencsak megkavarodott. A velem együtt élen álló Vostarek nem volt ott a versenyen, pedig kíváncsi lettem volna az Ő motorjára. (Lehet, hogy tudott valamit?) Ezzel Tommasini át vette a vezetést 7 ponttal. A 2.-3.-4. helyen pedig holtversenyben állok a cseh Vostarekkel, illetve Prasekkel.

A bajnokság abszolút nem lefutott, de igen szoros lesz a vége. Azon a dolgon nem aggódok, hogy innentől gyengébb motorral kell mennem, mert ez nem így van. Mivel nem volt elállítva a motorom, így a másik alkatrésszel is ugyanezt a teljesítményt fogja tudni, tehát a feladat adott! És köszönöm ismét mindenkinek a segítséget!

Következő verseny szeptember 1-2. Slovakia-ring. Ugye ez a futam volt a Hungaroringre tervezve, ami egy hazai pálya lett volna nekem. Nagyon bánt, hogy itthon hazai közönség előtt nem tudok egy jót motorozni, illetve a hazai motorsport még a hazai pálya előnyét sem adja meg azon kevés versenyzőnek, akik egy nemzetközi sorozatban képviselik hazánkat, úgy gondolom, hogy nem is akárhogyan. Ehhez sajnos többet nem tudok hozzáfűzni, de mindenkit sok szeretettel várok a közeli Slovakia-ringre, szeptember első hétvégéjén!"

Forrás: Chrobák János #119