Akár 0,6 bar nyomást is képes az erőforrásba pumpálni, ráadásul mindezt legfejebb ötvenfokos hőmérséklet mellett, vagyis használatához még töltőlevegő-hűtőre sincs szükség - ezt állítja a Drum Charger tervezője, aki bízik benne, hogy találmánya a közeljövőben tömegesen elterjed a kisebb hengerűrtartalmű modelleken.

Az elv pofonegyszerű, valószínűleg hatékony is, de burkolt gépeken komoly gond lehet az összekötőcső és a vagy harminc centis átmérőjű dob elrejtése...

Méréseik szerint a teljesítmény és a forgatónyomaték egyaránt nő az eszköz használatával, illetve hasonló teljesítmény eléréséhez kevesebb üzemanyagra van szükség, ezáltal akár még gazdaságosabban is üzemeltethető vele a motor. Amint a videóból is kiderült, a hagyományos turbófeltöltőkkel ellentétben itt nem lapátkerekek, hanem membránok segítenek a kipufogógázok hasznosításában, többek között ennek is köszönhető, hogy nem muszáj hűteni a szívócsonkon át a hengerbe jutó levegőt. A Drum Charger pontos árát egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de sokat sejtetően csak annyit mondtak, hogy az átlagosan 25 %-os teljesítménynövekedést eredményező készlet nagyjából tizedébe kerül, mint a hagyományos feltöltők és azok beépítése.