Mínusz két fokos hideg és esőt, sőt, havat ígérő felhők igyekeztek elrontani jó hangulatunkat, miközben a kiállítás felé araszoltunk tömött, hármas sorokban. Már hat-nyolc utcával távolabb sejteni lehetett, hogy a bejutás nem lesz egyszerű, mivel az utak mellett felkutatott pár négyzetméternyi helyekre is becipőkanalaztak egy-egy járgányt a szemfülesebbek, hogy megússzák a zsúfolt vásárvárosi parkolókban a fizetést, illetve a várakozást. Akárhogy is, egy bő fél óra alatt letudtuk az Üllői út – Hungexpo távot, és pár perccel később már a G pavilonban csodálhattuk, hogy az állítólagos válság ellenére micsoda pazar kínálat várja a motorosokat.

tommot
Nem csak az új motorok, de a kiegészítők képviselői szép számmal jelentek meg a kiállításon. A TommoT-nál egy épített tereprali quad csábította bámészkodásra az érdeklődőket

Legalább tizenöt éve már, hogy az első tavaszi motoros seregszemlén jártunk, így nem ért meglepetésként, hogy a vezető márkák méretes, csillogó, standokkal vártak minket, az viszont annál inkább, hogy a gyakran csak 5-10 négyzetmétert kibérelő kis cégek milyen tömegben jelentek meg, színesítve az AMTS 2013 kétkerekű palettáját.

triumph
Tavaly három tucat Triumph talált gazdára itthon, és most joggal bizakodóak a srácok, hiszen új modellekkel érkeztek a seregszemlére

Mivel egy időben több rendezvény is zajlott, összesen 80 000 négyzetméternyi területet töltöttek meg a különböző standok. Számunkra külön öröm volt, hogy a szervezők elmondása szerint a megjelent 250 cég közel harmada a motoros szakmából került ki, így aztán nem csoda, hogy a harmadik nap délutánján már a negyvenezredik(!) belépőt oszthatták ki az addigra igencsak megfáradt segítők az Expó tér melletti bejáratnál.

honda
Az elmúlt télen bemutatott típusok egytől egyig megtalálhatók voltak a Honda gigantikus standján, a sok-sok üléspróba közben egy percig sem unatkoztak a segítők

Az új motorok mellett a felszereléseket és alkatrészeket árusító szaküzletek is szép számmal jelen voltak, de helyet kapott a Magyar Mentőmotoros szolgálat egysége is, akik megérkezésünkkor éppen elsősegélynyújtó tanfolyamra toboroztak vállalkozó kedvű motorosokat – hamar feliratkoztunk mi is a listára, mivel igencsak ránk fér a rég meg (sem) szerzett tudás felfrissítése…

kawasaki
A sportgépek több évtizedes történelmét elevenítette fel a Kawasaki időutazása

Egy egész délutánt eltölthettünk volna, mire valóban alaposan átnézzük, mit is kínálnak a motoros cégek, azonban a szomszéd helyiségből szűrődő zene átcsábított minket a feketébe öltöztetett csarnokba, ahol az EMAT, azaz a Motorépítő VB hivatalos állomása, a Magyar Motor- és Hot Rod építő bajnokság díjkiosztója zajlott éppen.

emat
A Motorépítő VB hazai állomásának egyik legérdekesebb gépe volt ez a rendhagyó Ducati újragondolás

Az elképesztő kreativitással megalkotott két- és négykerekűek mellett a Pin Up Girl verseny döntőjét is megcsodálhattuk, az új vasakon pózoló a testfestett kismiújságok után igazi felfrissülés volt a ruhában is vonzó, és csábítóan gömbölyű csajok látványa…

A barátságtalan idő ellenére a szabadtéri rendezvényekre is kinéztük, és milyen jól tettük, hiszen stunt riding és gymkhana futamok várták a hideggel dacoló versenyzőket és nézőket, tovább fokozva az egyébként sem unalmas rendezvény hangulatát.

suzuki
Lehengerlő cruiser szekcióval vonult ki a Suzuki a Hungexpóra

A zárónap végén a szervezők elégedetten dőlhettek hátra, hiszen sikerült rátenniük még egy lapáttal, és változatlan jegyárak mellett még több kiállítót, illetve programot bezsúfolni a három napba, miközben eddig nem látott érdekességeket is felhajtottak a nézők szórakoztatására.

épitett custom pan european
A személyes kedvenc: lenyűgöző volt ez a hazai építésű Pan European blokkos streetfighter

Ilyen volt többek között a „Magyarok a világ járműgyártásában” címet viselő kiállítás, vagy éppen Ken Block meghívása, aki a vendégekkel együtt végigmustrálta a Gymkhana versenyre épített autókat, és láthatóan tetszett neki, amit a magyar srácok műveltek a gumifüstbe burkolózó, rögtönzött szlalompályán.

motozin
A leghangosabb és egyben legvidámabb csapat: a MOTOzin újság Alpok-Dolomitok hátterű túramotoros blokkja

A megjelent kiállítók sem panaszkodhattak, mivel az olcsó, hétköznapi használatra alkalmas motorokra láthatóan nagy érdeklődés volt, jó néhány potenciális vevőjelölt is üléspróbát vett a standokon, és az akcióknak köszönhetően a ruhákat árusító cégek is tucatszám dobálták az üres vállfákat a fáradt kartonokba.

bmw
A Full-Gas méltó környezetben állította ki a tucatnyi típusból álló BMW flottát, így nem csoda, hogy sok érdeklődőt vonzott a főként túragépeket bemutató stand

Tanulságos volt ez a hétvége, hisz’ néhány éve még többen az ilyen kiállítások halálhírét jósolták, mondván, ez a formula a kilencvenes évek terméke. Akkoriban még nem volt elterjedt az internet, így aki kíváncsi volt az újdonságokra, csak a motorkiállításon juthatott hozzá az infókhoz. Nos, úgy tűnik, hogy a vészmadarak nagyot tévedtek, hiszen az okostelefonoknak köszönhetően ma már a hetvenszer-száznegyvenes árnyékszéken csücsülve is rendelhetünk magunknak motorosruhát, vagy böngészhetünk a legújabb vasak között, azonban a virtuális valóság nem adhatja vissza a tapintható, szagolható élményt, így várhatóan még sok-sok évig látogatóktól és kiállítóktól lesz hangos a Hungexpo tavaszi autós-motoros seregszemléje.