Noha a brit Közlekedési Minisztérium (DfT) hivatalosan egyelőre csak konzultációról beszél, határozottnak tűnik az a pár napja napvilágot látott kormányzati elképzelés, miszerint 2035-től teljesen betiltanák az országban a benzines motorkerékpárok értékesítését.

Nyolc évük maradt a 125-ös motoroknak?

Ellentétben az EU-val, a szintetikus üzemanyagok majdani használata sem jöhetne szóba, hiszen azok elégésekor szén-dioxid, azaz üvegházhatású gáz szabadul fel.

A segédmotor-kerékpárok és a legfeljebb 11 kW teljesítményű 125 köbcentisek kategóriáját ráadásul sokkal hamarabb, már 2030-ban elérné a vég.

Ezzel valószínűleg arra szeretnék ösztönözni a városlakókat, hogy mielőbb váltsanak elektromos járműre korábbi, belső égésű motorkerékpárok és robogók helyett.

anglia-2030-tol-betiltjak-a-motorok-forgalmazasat
Nincs kivétel: az autóból átülőknek különösen vonzó, háromkerekű modellek – mint az agilis Yamaha Tricity 125 – is csak használtan lesznek elérhetőek 2030-tól

Mindez természetesen kiverte a biztosítékot a motorosoknál, akik leginkább azt kifogásolják, hogy az új szabályozással halálra ítélnének egy szerény nyersanyagigényű, környezetbarát, hatékony és sokak számára elérhető közlekedési módot. Tennék mindezt az életet megdrágító infláció felpörgésének idején, a fenyegető energiaválság árnyékában.

anglia-2030-tol-betiltjak-a-motorok-forgalmazasat
Ha úgy döntenek a hivatalnokok, a többi nyolcadliteressel együtt a népszerű Honda PCX125 is eltűnik az utakról

Londonban várják a hozzászólásokat, a közlekedők és az érdekvédelmi szervezetek észrevételeit, de azért nem túl sokáig, hiszen 2022. szeptember 21-ével vége is az ötletbörzének, azaz hamarosan döntés születhet a 125-ösök sorsáról.