· Képek: BER Racing Europe · 2020. május 11. 34

Törésteszten a kínai sisak

Harmincnál széttörik?

Maga a forgalmazó próbálta ki, hogy mit tud éles helyzetben az igazi sisak és a kínai hamisítvány. Noha látszólag egyforma a két bukó, nagyon nem mindegy, melyiket viseled, mikor motorra ülsz.
Úgy látszik, hiába papolnak a forgalmazók, hogy nem szabad kínai webáruházakból, gyanúsan olcsón rendelni, legalább is védőfelszerelést semmiképpen. Jelen pillanatban is hamis fejvédők tömkelege sorakozik a kínálatban, és aki nem áll meg a mindenki által ismert Aliexpressznél, komoly csodákra bukkanhat a nagykerek honlapjain. Már tíz dollár alatt (!) vásárolhatunk nyitott sisakot, míg a zárt bukók ára 10 és 15 dollár között mozog – gondolhatjátok, mit tud ennyiért...
{{articleGallery[25459].caption}}
A legnagyobb olasz Arai-forgalmazó, a BER Racing Europe-os Valerio Staffelli elégelte meg, hogy silány másolatokat próbálnak eredeti Araiként eladni a világhálón, ezért elrettentésül vett egyet, s rögtön le is tesztelte. Azt hiszem, a képek önmagukért beszélnek:
{{articleGallery[25461].caption}}
Ráadásul nem szerette volna, ha az a vád éri, hogy szándékosan hajtott a rossz eredményre, ezért csak 28 km/órás sebességgel csapódott be a bukó a tesztpadon, mégis darabokra tört. Átlátni a külső héjon, vagyis ha ezt egy ember viseli mondjuk ötvennél, akkor a sérülést okozó tárgy előbb a bukó külsejét, majd a belső, puha EPS-héjat, utána pedig a motoros fejét találta volna el.
{{articleGallery[25460].caption}}
Sokat szidják a jelenlegi sisakteszteket, és van is miért, hiszen éppen nemrég írtunk róla, mennyire idejétmúlt módszer alapján végzik őket, de tetszik vagy sem, még mindig ez az egyetlen objektív „mérőszám”. Ebből tudjuk, hogy az E-jel feltüntetése annyit tesz: a próba alapján megvédi a fejed, legyen szó egy húszezres bukóról a négybetűs áruházakból vagy pont egy ilyen Arairól, amit oly szívesen hamisítanak az utóbbi időben.