Aspar Úr kiemelte, hogy a csapata professzionális kapcsolatot alakított ki az elmúlt években Talmácsi Gáborral. 2007-ben közösen nyertek világbajnoki címet a 125-ös köbcentisek között, és ettől az évtől a 250-es kategóriában szerettek volna minél jobb eredményeket elérni.

Hangsúlyozta, hogy azok a vádak, amelyek Talmácsi Gábor menedzsere részéről érték a csapatot, teljességgel hamisak és megalapozatlanok. Elmondta azt is, hogy csalódottan vette tudomásul, hogy hosszú ideje el sem tudja érni Gábort, hiszen szerette volna még időben vele, személyesen tisztázni a kialakult helyzetet, hogy ezáltal elkerülhető legyen a szerződésbontás.

Aspar Úr úgy érzi egyébként, hogy a kialakult szituáció nem csak a csapat, de különösen Talmácsi Gábor számára rendkívül káros.

Jorge Martínez "Aspar": "Szeretném hangsúlyozni, hogy köztem és Gábor között mind szakmailag mind emberileg tökéletes kapcsolat alakult ki az elmúlt három évben. Felfoghatatlan józan ésszel, hogy miért döntött így, három futammal a szezonstart után, ráadásul úgy, hogy újoncként fantasztikusan kezdte az évet, és egyre több tapasztalatot szerzett az új kategóriában. Ötödik összetettben, mindössze egy ponttal lemaradva a negyedik helyezettől. A Gropu Milton, a csapat főszponzora, és az összes többi támogatónk elégedett a Balatonring Team megalakításával és az eddigi eredményeivel, és mi is hasonlóan gondoljuk. Ráadásul ez a projekt, a Balatonring beruházás mind Magyarország mind Gábor és a csapat számára egy előnyös és fontos ügy, kitűnő lehetőség. Emiatt is szomorú, és tragikus következményekkel jár, hogy Talmácsi Gábor menedzsere az egyéni érdekeit szem előtt tartva mind a pilóta, mind pedig egész Magyarország számára károkat okoz. 28 éve élek és dolgozom a motorsport világában, de ilyet még nem láttam. Teljesen érthetetlen, és felfoghatatlan, hogy egy menedzser a saját versenyzőjének a karrierjét derékba töri. Noha, fájnak a történtek, de lássunk világosan, én még nem vetettem el véglegesen a gondolatot, hogy Talmácsi továbbra is a Balatonring Team pilótájaként versenyezzen. Jogtalannak tartom a Faster Menedzsment ügyvédjének azon kijelentését is, miszerint Gábornak csak egy motorja van, pedig a csapat kettőt ígért. Ez bizonyára abból ered, hogy nem ismeri ezt a világot, és nem ismeri pontosan a Gáborral kötött megállapodásunkat. A Balatonring Team pilótája olyan gyári RSA Aprilia motorral versenyez, mint az összes többi élmenő, például Bautista vagy Simoncelli, és egyébként az egész kategóriában összesen 3 versenyző rendelkezik két motorral. Azt hiszem, Gábor eddigi eredményei önmagukért beszélnek, a technikai háttérre nem lehet panasz. Az elmúlt években fantasztikus munkakapcsolat alakult ki közöttünk, tökéletesen tudtunk együtt dolgozni, még a legutolsó jerezi futamon is. Hihetetlen, hogy mi történt az azóta eltelt bő egy hét alatt, engem és a csapatot is megdöbbentett a szerződésbontás híre. Egész egyszerűen nem értem a dolgot. Nem gazdasági jellegű vitáról van szó, nem arról, hogy ne tudnánk eredményesen együtt dolgozni, hanem egyértelmű, hogy Talmácsi Gábor menedzsere okozta ezt az egészet. A legfontosabb, hogy valahogy próbáljuk megőrizni azt a kapcsolatot, ami 2007-ben egészen a világbajnoki címig repített minket, tavaly pedig a világbajnokság harmadik helyére. Folyamatosan keresem, de azóta sem érem el Gábort, egyszerűen lehetetlen felhívni, talán ez keserít el a legjobban, annál is inkább, mert ezt a szituációt nem az ő vagy a mi viselkedésünk idézte elő."

"Stefano Favaro provokálta ki az ügyet. Talmácsival mindig is tökéletes volt a kapcsolatom emberként és versenyzőként is. Igazi profi. Éppen ezért szeretném, ha nálunk, a Balatonring Teamnél folytatná a pályafutását" - mondta Martinez az MTI-nek az istálló pénteki nemzetközi sajtótájékoztatója előtt Le Mans-ból. - "A jövő héten Budapestre utazom, hogy személyesen beszéljek Gáborral. Hangsúlyozom: kizárólag Gáborral!"

Kapcsolódó anyagok:

Talmácsi Gábor szakított csapatával, Le Mans-ban már nem indul - videó