2. nap

Sok beállítást kipróbáltak ma is Talmácsi Gáborék, de a pálya T1 és a T2-es részére tökéletesnek kell lennie a futóműnek, ami sajnos még nem az. A pályának ezen része a leglassabb, így itt elengedhetetlen a jó futómű-beállítás. Majd következik a T3, ahol Talma a ma délutáni időmérőn is gyors körében a 3. legjobb eredményt érte el, de sajnos nem tudta befejezni azt, mert a T4-es szakaszon sárga zászlós jelzést kapott, melynek értelmében nem szabad előzni, így elvett a gázból.

Ma Talma végig a nagy gumit használta, holnap a warm up-on viszont kipróbálják a kisebbeket is, hátha sikerül ebből is előnyt kicsikarni. Délután tovább folytatódik a munka a boxban, állítani kell még a motor hátulján is, mert nagyon kemény és kevésbé érzi Talma miként reagál a gép egy-egy manőverre.

Talma nyilatkozata:

Több beállítást is kipróbáltunk. Holnapra még mindig maradtak ötleteink, de ismét nem lesz egyszerű verseny. Mindenképpen kell majd egy jó rajt, a többit meglátjuk.

A péntek délelõtti edzésekre a Team Toth versenyzõi gyönyörû napsütéses idõben gurultak ki. Tóth Imre és Roberto Locatelli csapata is rengeteget dolgoztak, hogy az új karakterisztikájú asseni aszfaltra beállítsák az Apriliákat. Robynak, ahogy már megszokhattuk, ma délelõtt is a leggyorsabb volt a motorja, de a kanyarokban még mindig gondokkal küzdött. Ehhez képest sikerült a pozícióján javítani és a nyolcadik helyen zárni. A gond az, hogy az idõkülönbség volt a nagy, akárcsak Iminél. A pályát annyira megtörték a lassú kanyarokkal, hogy a fiatal magyar versenyzõ nehezen találja meg a megfelelõ ritmust. Ezzel persze minden versenyzõ így van és többségüket bosszantja, hogy egy ilyen tradicionális pályát, ahol mindenki imádott motorra ülni, hogyan tehettek tönkre.

Tóth Imre #45:

„Sajnos, hiába javítottam további egy másodpercet, a jó rajtpozícióhoz minimum kettõ kellett volna. Az utolsó körben két wild card-os jött be elém, és oda lett a gyors köröm. Az elsõ két szakaszon a részidõk jók voltak, de a hollandok feltartottak és nem sikerült megtartani a tegnapi helyemet. A futómûven ismét jobb, mint volt, csak a mezõny annyira sûrû, hogy alig bír az ember elõrébb kerülni. Volt, aki négy másodpercet javított tegnaphoz képest, mégis csak a 42.”

125 cc rajtsorrend:

1. Kallio

2. Bautista

3. Pesek

11. Talmacsi

29. Tóth Imre

Roberto Locatelli#15:

„Nem vagyok boldog ezzel az eredménnyel. Persze nem rossz a második sorból rajtolni, de megint csak egy másodpercen múlott, hogy ne az elsõk között intsenek le és tudjak még egy kört menni. Ez nagyon fontos lett volna, mert az utolsó köröm nagyon rossz volt. A pálya három különbözõ szakaszán veszítek némi tapadást, amit a futómûvesemmel még átbeszélünk.”

250 cc kvalifikációs eredmények:

1. Jorge Lorenzo SPA Aprilia

2. Alex D Angelis RSM Aprilia

3. Andrea Dovizioso ITA Honda

8. Roberto Locatelli ITA Aprilia Team Toth

A MotoGP-ben meglepetésre a Suzukis John Hopkins rajtelsőséget szerzett, míg a sérült Rossi az utolsó helyről indulhat, ha egyáltalán rajthoz áll.

1. nap

Az átépített asseni pályán a Doktor egy S kanyarban bukott és melkasi zúzódásokat szenvedett, kicsit megrepedt a jobb csuklója és bal bokája, valamint véraláfutásos lett a könyöke. Egy holland kórházban hátra van a röntgen, és ha minden rendben lesz a mellkasával folytathatja az edzéseket. Toni Elias ennél rosszabbul járt, ugyanis a válla annyira megsérült, hogy visszautazik Barcelónába, ahol komolyabb kezelés vár rá. Gibernau mindeközben törött kulcscsonttal nyomja az ágyat a múltkori baleset miatt. Tiszta kórházas szappanopera. Már csak Doktor House hiányzik.

Fordítsuk komolyra a szót. Az átalakítás miatt 55 perces volt a 125-ösök szabadedzése, így 10 perccel több idejük volt ismerkedni az új vonalvezetéssel, ideális ívekkel. Talma elmondta, hogy személy szerint neki jobban tetszett a régi aszfaltcsík, és annak ritmusa. Most nem annyira gyors a pálya, és az átalakított részen a rövid szakaszok kicsit megtörik a lendületet, de azért így se rossz. Az első időmérőn 7. lett, és a következőket nyilatkozta:

„Nem rossz a 7. hely. Az időjárás megint közbeszólt, de ezt idén már kezdjük megszokni. Holnapra még vannak ötleteink a beállításokkal kapcsolatban, illetve a váltón is állítani fogunk. ”

A Team Tothnál is van még mit dolgozni, ráadásul Iminek sem jön be az új vonalvezetés: „Elsősorban a pálya első szakaszán veszítek időt. Itt van egy annyira lassú kanyar, ami szerintem még az estorili fordulónál is lassabb, ami tudomásom szerint a sorozat legkisebb sebességû kanyarja. Itt délelõtt hosszú volt a váltó és változtattunk az áttételen, de még nem teljesen tökéletes. A futómûvön kell még egy kicsit finomítanunk. Az átalakított részek nem igazán tetszenek. Elveszítette a pálya azt a jó kis ritmusát, dinamizmusát. Kár érte.”

Loca a délelőtti szabadedzésen 4. lett, ám délutánra problémájuk akadt és végül 11. helyen zárt: „Nem vagyok elégedett azzal, hogy a két edzésen elért eredmény között ekkora különbség van. Ez nem az új karakterisztika miatt van, hanem még nincs tökéletes egyensúlyban a motorom. Főleg a pálya első szakaszán leül a futóműven. Általánosságban a kanyarokból kifelé jövet veszítek időt. Azon még sokat kell dolgoznunk. Az érdekes az, hogy ezzel a problémával, a régi pályán nagyobb bajban lettünk volna. Persze nincs nagy gáz, csak még kell egy kis idő, hogy minden métert összerakjunk.”

Kapcsolódó anyagok:

Szétnéztünk a MotoGP paddockban

MotoGP Fórum

MotoGP Barcelona: Sokadik rajt, sokadik Rossi-győzelem