· Képek: Aurora Motorcycle Company · 2017. november 28. 7

Aurora Hellfire V8

A pokol tüze

Ausztráliában öltött formát ez a brutális, elképesztő technikai adatokkal sokkoló kétkerekű, ami új fogalmat alkot a motorkerékpárok között – ez már nem superbike, hanem ultrabike.
Az Aurora Motorcycle Companyt a korábbi ausztrál oldalkocsis bajnok és ex-Ford Motor Company-mérnök, Vincent Messina alapította 2007-ben. Két társával, Ian Drysdale-lel és Paul Maloney-val együtt építették meg a lenyűgöző Hellfire V8-at, ami már-már hihetetlen adatokat felsorakoztató műszaki csemege. A modellben rejtőző hajtómű 2575 köbcentis, 417 lóerő csalogatható elő belőle 9500-as percenkénti főtengelyfordulatnál, ehhez 319 Nm-es forgatónyomaték társul hétezres fordulaton. Ezzel több mint 340 km/órás sebességig gyorsítható a masina, ami a legdurvább sportautóknak - és persze sportmotoroknak - is becsületére válna. Természetesen ehhez speciális váz dukált, amit szintén maguk készítettek el. A durva adatok ellenére a készítők állítják, a gép – noha tapasztalt pilóta kezébe való – nyugodtan használható akár közúton is, hiszen úgy alakították ki, hogy megfeleljen minden biztonsági követelménynek, egyebek mellett fejlett elektronikai segédeszközök vigyáznak a vezetőre
A modellről készített egy hangulatos kisfilmet is a csapat
Meglepő, de a gép nem marad meg prototípus szintjén és nem is egy darab készül belőle, hanem valóban megvásárolható termék lesz. Már tavaly óta leadható előrendelés az ún. „Limited Signature Edition" Hellfire V8-ra, ugyanakkor a vas fejlesztése még nem fejeződött be teljesen, a munkálatok jelenleg is zajlanak, a hírek szerint néhány hónap múlva lesz gyártásra kész.

MŰSZAKI ADATOK - AURORA HELLFIRE 2.6 V8


Erőforrás
Típusa: folyadékhűtéses, hathengeres, 80 fokos VEE építési mód
Összlökettérfogat: 2575 cm3
Furat és löket: 86 x 55,4 mm
Sűrítési viszony: 12:1
Üzemanyagbefecskendező-rendszer: elektronikus multi-port üzemanyag-befecskendező
Tengelykapcsoló: Nedves, hidraulikus, többtárcsás
Sebességváltó: ötfokozatú
Gázkar: elektronikus
Elektronika
Vezetési módok: Sport, Túra, Eső és Egyedi beállítások
Üzemanyagtartály befogadóképessége: 22 liter

Teljesítmény
Max. teljesítmény: 311 kW (417 LE)/9500 f./perc
Max. forgatónyomaték: 319 Nm/ 7000 f./perc
Max. sebesség: >340 km/óra

Méretek és tömeg
Tengelytáv: 1600 mm
Hosszúság: 2229 mm
Szélesség: 850 mm
Ülésmagasság: 820 mm
Száraz tömeg: 265 kg

Fékrendszer:
Elöl: Két Brembo Supersport vagy Brake Tech Carbon Ceramic Matrix, két Brembo GP4RX négydugattyús, radiális féknyereggel
Hátul: Brembo Supersport vagy Brake Tech Carbon Ceramic Matrix, Brembo P234 kétdugattyús féknyereggel
Blokkolásgátló rendszer: Bosch vagy Continental

Felfüggesztés Elöl: Hossack Multi-Link
Hátul: Multi-Link
Kerekek elöl: 3.5 X 17 kovácsolt alumínium vagy karbonszál
Kerekek hátul: 6.0 X 17 kovácsolt alumínium vagy karbonszál
Abroncsok elöl: 120/70-ZR17
Abroncsok hátul: 190/50-ZR17