Viszonylag egyszerű dolgod van, ha Magyarországon élő vagy magyar állampolgárságú vásárló érkezik a gépért, hiszen aláírás után simán átadod a papírokat, kulcsokat, s ha lejelented a tulajdonosváltást okmányirodában, már végeztél is.

Milyen papírokra van szükség, ha külföldre adod el a járművet?

Ezzel szemben külföldi vevő esetén előbb muszáj kivonnod a forgalomból az autót, motort, amihez szükséged lesz a forgalmira, a rendszám(ok)ra, a törzskönyvre, valamint az adásvételire.

auto-es-motoreladas-kulfoldi-vevo
Ezúttal különösen fontos, hogy minden rubrikát hibátlanul tölts ki a szerződésen, mert a nagy távolság miatt utólag elég nehézkes javítani a hibákat

Az okmányiroda először érvényteleníti a forgalmit, törzskönyvet, s amint ez megvan, a vevő kiválthatja az ideiglenes rendszámot, ha „lábon” szeretné elvinni a gépet, az eladónak pedig nincs további teendője. Ez azért lényeges információ, mert ha munkaidőn kívül vagy hétvégén adod el a motort, amikor zárva van a kormányablak, nem tudod elvégezni a forgalomból kivonatást, ezért érdemes eleve hétköznap reggelre, délelőttre megbeszélni a találkozót a vevővel.

auto-es-motoreladas-kulfoldi-vevo
Eltérő szabályok vonatkozhatnak a külföldi és a kettős állampolgárokra, ami az adásvételi szerződést illeti, de ha biztosra akarsz menni, érdemes minden esetben kétnyelvű szerződéssel készülni. Ezzel szemben törzskönyv is nélkül eladható a jármű – hogy miként, arról itt találtok hasznos infókat

A kötelező biztosítás tekintetében nincs különbség, hogy határon innen vagy túlról érkezik a vevő, csak az eladásig kell fizetned a díjat, a teljesítményadó viszont másként alakul. Ha magyar vásárlóhoz kerül a motorod, és érvényes a forgalmija, akkor az adott évben a teljes összeg téged terhel, míg forgalomból kivonás esetén csak az ügyintézés napjáig esedékes, arányos részt kell fizetned.