Viszonylag egyszerű dolgod van, ha Magyarországon élő vagy magyar állampolgárságú vásárló érkezik a gépért, hiszen aláírás után simán átadod a papírokat, kulcsokat, s ha lejelented a tulajdonosváltást okmányirodában, már végeztél is.
Milyen papírokra van szükség, ha külföldre adod el a járművet?
Ezzel szemben külföldi vevő esetén előbb muszáj kivonnod a forgalomból az autót, motort, amihez szükséged lesz a forgalmira, a rendszám(ok)ra, a törzskönyvre, valamint az adásvételire.
Az okmányiroda először érvényteleníti a forgalmit, törzskönyvet, s amint ez megvan, a vevő kiválthatja az ideiglenes rendszámot, ha „lábon” szeretné elvinni a gépet, az eladónak pedig nincs további teendője. Ez azért lényeges információ, mert ha munkaidőn kívül vagy hétvégén adod el a motort, amikor zárva van a kormányablak, nem tudod elvégezni a forgalomból kivonatást, ezért érdemes eleve hétköznap reggelre, délelőttre megbeszélni a találkozót a vevővel.
A kötelező biztosítás tekintetében nincs különbség, hogy határon innen vagy túlról érkezik a vevő, csak az eladásig kell fizetned a díjat, a teljesítményadó viszont másként alakul. Ha magyar vásárlóhoz kerül a motorod, és érvényes a forgalmija, akkor az adott évben a teljes összeg téged terhel, míg forgalomból kivonás esetén csak az ügyintézés napjáig esedékes, arányos részt kell fizetned.