Az uniós előírások szerint elsősorban városban használnák a hanggenerátort, hogy megelőzzék a szinte hangtalanul suhanó amperfalók okozta baleseteket. Mint mondták, országúton nem szükséges ez a biztonsági intézkedés, elvégre az abroncsok gördülési zaja elegendő ahhoz, hogy egy gyalogos vagy kerékpáros meghallja a közeledő autót, illetve motort.

az-elektromos-autok-hangja-17336
A mesterséges hangot kidolgozó csapat arra a következtetésre jutott, hogy a közepes hangmagasság a leghatékonyabb, ugyanis a túl mély, illetve túl magas hangot már nehezen vennék észre az idősebb járókelők

Természetesen a hangerő aszerint változik majd, hogy éppen lassít vagy gázt ad a vezető, s márkánként eltérő hangzásra számíthatunk, elvégre a gyártóknak fontos, hogy termékeik ilyen téren is különbözzenek a vetélytársaktól. Emellett egy olyan rendszeren is dolgoznak, mely azt vizsgálná, hogy van-e gyalogos vagy kerékpáros a közelben, s a vezérlőegység csak akkor kapcsolná be a hangszórókat, amikor arra tényleg szükség van, ezzel is csendesebbé téve a városokat. Az egyes típusok konkrét hangzása természetesen hétpecsétes titok, de az első ilyen mesterséges zaj már most meghallgatható az Unece honlapján.