A felújított suzukai pályán hihetetlen izgalmakkal tarkítva kezdtek a 125-ösök. Pedrosa kapta el a legjobban a rajtot, és egy 7-es boly alakult ki az első helyért, ami később 5-re fogyatkozott. Aztán a 15. körtől egymást nyalatták a versenyzők majd az utolsó körben Checcinello beleszánkázott Peruginibe, de bravúrosan kivédték a taknyolást, főleg Checcinello, aminek az lett az eredménye, hogy a célegyenes előtti lassítót egy az egyben levágta. Így ő karikázott be elsőként a célba, aminek nem nagyon örülhetett, hiszen 30 másodpercre megbüntették a krosszozós-kanyarlevágos taktika miatt.

Talmácsi a 14. Tóth Imi a 24. helyen zárta a versenyt, Lénárt Péter sajna 3 kör után kiesett. Itt meg kell jegyezzem, hogy Talma csapattársa Steve Jenkner a 3. lett.

A 250-et Porto kezdte fölényesen, de a végére elfogyott a szufla, így Poggiali élete első 250-es versenyén győzni tudott.

A GP osztályban a Ducatis Capirossi jól kezdett, de az 5. körben a Hondások (Rossi, Biaggi) lenyomták. Kato mint már írtuk hatalmasat bukott, de ebből kb. semmit nem mutattak, gondolom azért nehogy sok japán a TV előtt széjjeparázza a fejét.

Paul Butler versenyigazgató elmondta, hogy egyelőre nem tudják, mi okozta a balesetet, ami bármelyik másik pályán is történhetett volna.

Claudio Macchiagodena orvos a következőket nyilatkozta: "Az első hír, ami a pályán levő orvosi csapattól érkezett az volt, hogy Kato szive megállt és elvesztette eszméletét. Csak gyors orvosi beavatkással tudták ujraéleszteni, hogy esélye legyen az életéért harcolni, és mikor a kórházba érkezett állapota valamicskét javult. Pontos diagnózis egyelőre nincs, a cél az, hogy megmentsék Kato életét. A kórházi vizsgálat megerősítette, hogy komolyan sérült a feje, mellkasa és nyaka. Jelenleg az intezív osztályon kezelik, és küzd az életéért."

A verseny végeredménye.