Az MZ története, mintegy 80 évvel ezelőtt egy biciklibe épített 143 köbcentis, kétütemű motorral kezdődött, ez lett a Zschopau gyárból kigördülő első DKW modell. A DKW már 1937-ben gyártott egy innovatív kompresszoros motort, de a legfontosabb fejlesztésük a második világháború alatt bevezetett RT 125 volt. A háború elvesztése után a gyár tönkrement a békeszerződésekben foglalt korlátozások miatt. Sokan azt állítják, hogy miután az RT 125-ös terveit a megszálló erők elkobozták, számos cég lemásolta azt, többek között a BSA is, a Bantam nevű modelljénél.

Miután Németország két részre szakadt, a zschopaui gyár a keleti országrészbe esett. A cég nevét ekkor �Motorradwerke Zschopau� -ra, azaz MZ-re keresztelték. A nevét a berlini fal leomlásakor még egyszer, MuZ-ra (Motorrad und Zweiradwerk) változtatták. Ezután a gyár, Yamaha illetve Rotax motorral hajtott gépeket kezdett el gyártani. 1996-ban a malajziai Heong Leong Gyár lett a cég fő tulajdonosa, megnyitva ezáltal előttük az ázsiai piacokat is.

A cég fő profilja a kis és közepes hengerűrtartalmú gépek voltak, de a közelmúltban elkezdték gyártani a nagy lökettérfogatú zászlóshajójukat az 1000 S-t. Mint ahogy azt a motor bemutatójában láthatjuk ezt a modellt a power, posture, bite, precision, detail, feeling perspective, heart hangzatos szavakkal jellemeznek, amin gondolom hetekig törték a fejüket a cég marketing zsenijei. A 998 köbcentis, soros kéthengeres hajtómű 115 lóerőt ad le 9000-es fordulaton. Maximális forgatónyomatéka 98 Nm 7000-es percenkénti fordulaton. Az MuZ állítása szerint, a mintegy 210 kilogrammos tömeget 3,4 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra a blokk.

A 8 szelepes motor elektronikus befecskendezőn keresztül kapja az üzemanyagot. Egy hat sebességes kazettás váltó felel azért, hogy a teljesítmény, a jobb oldali lánchajtáson keresztül eljusson a 180-as hátsó abroncsra.

A króm-molibdénből készült dupla csőváz, 43 mm-es, teljesen állítható, fordított villákon keresztül támaszkodik az első kerékre. Az megfelelő úttartásról, az alumíniumból készült hátsó lengővilla, és a teljesen állítható hátsó rugóstag együttesen gondoskodik.

A fékrendszeren a jól csengő �Nissin� felirat olvasható. Elöl 320 mm-es dupla tárcsákat és négy dugattyús féknyergeket, hátul 240 mm-es tárcsát találunk.

Az első szériát a német igények kielégítésére, Németországban dobják piacra, majd Anglia, Japán, USA és más európai országok következnek. Az áráról még nem lehet biztosat tudni, annyi azonban biztos, hogy 3 millió forintnál drágább lesz.