Ha van egy sikeres formatervünk illetve olyan technológiánk, mely alkalmas a megfizethető és divatos kétkerekű gyártására, akkor miért ne készítenénk belőle több változatot is? Hisz' amíg Európában a tizenhat éves tinik az injektor és a DOHC feliratoktól pörögnek rá egy gépre, Ázsiában és Indiában inkább az árcédulán látható összeg dominál.

bajaj pulsar

Logikus lépés volt, hogy a Bajaj elkészítse a Pulsart, a 200-as KTM Duke testvérmodelljét, ami egyébként azonos lökettérfogattal és ugyanazon a gyártósoron készül, mint az indiai anyacég újdonsága. A különbség a felhasznált alkatrészekben és a műszaki tartalomban is tetten érhető: kettő helyett egy vezérműtengely dolgozik a Bajaj blokkjában, az üzemanyag ellátásról pedig egyszerű karburátor gondoskodik az osztrákok kifinomult befecskendezője helyett.

bajaj pulsar

A csúcsteljesítmény ezzel 23 lóerőre csökkent az eredeti 24.7-ről, a forgatónyomaték is elmarad az osztrák példaképtől, és a magas fordulatszámokat is kevésbé tűri az olcsóbb replika. A váz és a futóműelemek különbségei nagyjából tíz kilóval teszik nehezebbé a Pulsart a népszerű példaképnél, ám ez aligha fogja zavarni a típus leendő vevőit, akik bizonyára nagyra értékelik majd, hogy a gyönyörű formatervet olcsóbban vásárolhatják meg Bajaj matricával, mint az eredeti, KTM logóval.

Lassan érdemes lenne elgondolkozni egy "KTM Duke 200" matricaszett piacra dobásán, hiszen a Bajaj megtévesztő idomaira valószínűleg sokan fognak új vinyettákat ragasztani a vétel utáni napokban...