Budapesttől mindössze 85 kilométerre fekszik Magyarország legújabb versenypályája, a Balaton Park. A 4115 méter hosszú, 16 kanyart tartalmazó aszfaltcsík a hozzá tartozó kiszolgáló létesítményekkel az M7-es autópályától mindössze néhány kilométerre található, így könnyen megközelíthető – derült ki az MTI összefoglalójából.

Hivatalosan is megnyílt a Balaton Park

Miként nemrég beszámoltunk róla, számos jel utalt rá az elmúlt időszakban, hogy a balatonfőkajári pálya lehet a következő, amit birtokba vehetnek a hazai autósok-motorosok. Mellette szólt, hogy eredetileg alig 9 milliárd forintból épült volna meg, ami kimondottan csekély összeg, ráadásul a szerény büdzsé dacára FIA- és FIM-minősítésre alkalmas pályát álmodtak meg a tervezők. Legutóbb éppen 2020-ban cikkeztek róla, hogy ismét munkagépek dolgoznak a területen, és akkor úgy tűnt, hogy akár már 2022-ben versenyt rendezhetnek az új aszfaltcsíkon, de végül 2023 tavaszára tolódott az átadás:

– Ez a létesítmény a Nemzetközi Automobil Szövetség és a Nemzetközi Motorsport Szövetség által előírt legmagasabb biztonsági követelményeknek megfelelően lett megépítve, ennek köszönhető az is, hogy gyakorlatilag bármilyen versenynek otthont tud adni. Folyamatban van egy négycsillagos, 145 szobás szálloda építése is, ez hamarosan elkészül, az ottani helyiségekből pedig a pályára nyílik közvetlen kilátás

– mondta el Gianpaolo Matteucci, a versenypálya igazgatótanácsának tagja. Hozzátette, a versenypálya a reményeik szerint a térség turizmusának új lökést ad, valamint jelentős szerepet játszik a munkahelyteremtésben is.

balaton-park-palya-hivatalos-megnyito
Az új pálya madártávlatból

A pályát tervező Gulácsi Ferenc koronavírus-fertőzés miatt nem lehetett jelen az eseményen, üzenetében úgy fogalmazott, valódi csapatmunka volt az aszfaltcsík kialakítása, a folyamat során pedig igyekeztek a versenyzők fejével gondolkodni.

Fisichella avatta fel az új pályát

A sajtótájékoztatón részt vett Giancarlo Fisichella háromszoros Forma-1-es futamgyőztes autóversenyző, aki elsőként ment végig az aszfaltcsíkon egy utcai Ferrarival. Az ötvenéves pilóta elmondta, megtiszteltetés volt a számára, hogy ő próbálhatta ki elsőként a Balaton Park versenypályát, majd ismertette a legfőbb vezetéstechnikai sajátosságokat, illetve a pálya fontosabb tudnivalóit versenyzői szempontból.

A célegyenes végén jó lehetőség kínálkozik az előzésre, a hátsó egyenesben pedig érzésem szerint versenyautóval 250-260 kilométer/órás, Forma-1-es autóval pedig akár 300 kilométer/órás sebességet is el lehet érni

mondta az olasz pilóta.

Dancsó Adrienn, a Balaton Park Circuit motorsport részlegének operációs vezetője újságírói kérdésre válaszolva elmondta, hogy a Forma-1-hez, valamint a MotoGP-futamok rendezéséhez további előírásoknak kell még megfelelniük, ugyanakkor az F1-et nem akarják „elhozni" a Hungaroringről, mert az a versenysorozat „oda tartozik."