Több mint száz ponton módosították a - továbbra is 1050-es - háromhengerest, egyebek mellett a hengerfejet és a komplett kipufogórendszert is átdolgozták, ennek eredményeként növelhették 150 lóerőre a teljesítményt, míg a legnagyobb forgatónyomaték immáron 116,6 Nm.

bemutattak-a-triumph-speed-triple-rs-t-17236
Az alapmodell és az RS megszólalásig hasonlít egymásra, a legfontosabb eltérés a drágább kivitel Brembo fékrendszere, Öhlins felfüggesztése, illetve az Arrow kipufogó

Hogy milyen elektronikai arzenál gazdagítja a Triple-t, azt felsorolni is nehéz, tekintve, hogy szinte végtelen hosszúságú a lista. Nappali menetfény, sebességtartó automatika, ötféle motorkarakter, ötcolos TFT-kijelző, no meg a vadonatúj, Continental által fejlesztett többtengelyes IMU, és az erre épülő menetbiztonsági rendszerek - hogy csak a legfontosabbakat említsük. Ezen túlmenően az RS változat kissé könnyebb is, mint névrokona, tudniillik a Speed Triple S menetkészen 192 kilót nyom, míg az RS alatt csupán 189 kilóig lendül a mérleg nyelve.