Az eredendően olasz, de kínai kézbe került Benelli kínálatában több A2-es modell is található, közöttük a csupasz BN302, melynek idomos testvéreként érkezik most az új 302R. A motorkerékpárt a Benelli saját gyártmányú, kéthengeres, DOHC-erőforrása mozgatja, melyhez hatfokozatú tengelykapcsolót társítottak. A hajtómű 38 lóerőt ad le tízezres percenkénti fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka pedig 27,4 Nm.
A vállalat sikeresen szólíthatja meg a fiatal vásárlóközönséget új termékével, hiszen a technikai adatok alapján egy jól sikerült csomagot raktak össze, ami méltó vetélytárs lehet az A2 osztályban
Előre 41 milliméteres átmérőjű, fordított teleszkópokat építettek be, hátul pedig központi rugóstag teljesít szolgálatot, állítható előfeszítéssel. A típus 14 literes üzemanyagtartályát - és a várható, négy liter környéki átlagfogyasztást - ismerve a hatótáv is tekintélyes lesz, így az ingázók, túrázók is bátran számolhatnak az új Benellivel.
Műszaki adatok: Benelli 302R
Motorkonstrukció: Folyadékhűtésű, soros, kéthengeres
Összlökettérfogat (cm3): 300
Hengerek/szelepek száma: 2/4
Furat x löket (mm): 65/45,2
Csúcsteljesítmény (kW/LE/min): 28/38/10000
Legnagyobb forgatónyomaték (Nm /min): 27,4/9000
Sebességváltó: hatfokozatú
Szekunder hajtás: lánc
Futómű és fékrendszer
Gumiméret elöl/hátul: 110/70 - ZR17 és 150/60 - ZR17
Fékrendszer elöl/hátul: 260 mm-es dupla tárcsa négydugattyús féknyereggel, ABS-szel/240 mm-es tárcsa egydugattyús féknyereggel, ABS-szel
Méretek
Tengelytáv (mm): 1410
Ülésmagasság (mm): 785
Üzemanyagtartály térfogata (l): 14
Tömeg (teletankolva, kg): 204
Elérhető színek: fehér/piros, ezüst/zöld és fekete/piros