Mindössze 79 centiméteres ülésmagasság, barátságos karakterű, 756 köbcentis, kéthengeres erőforrás, és egy olyan formaterv, amin nem fogott az idő vasfoga: a motor közvetlen ősét még 2006-ban mutatták be, azonban öt év elteltével is frissnek és fiatalosnak hat a motor.

benelli 756
A 756-os elődjének prototípusa, a "2ue"...

A 200 kilogramm alatti saját tömeg, a látványos formaterv és a megfelelő teljesítmény akár garancia is lehetne arra, hogy a Benelli 756 a 2012-es szezon slágere lesz, főleg, hogy a gyár ígérete szerint a vételárát is igyekeznek a konkurens modellek alatt tartani.

benelli 756
...és a szériaérett modell az idei kiállításon.

A sok jó ellenére mégsem valószínű, hogy akár egy darabot is látni fogunk belőle hazánk, vagy akár Olaszország szebbnél szebb motoros látványútjain: a kínai tulajdonban lévő Benelli ugyanis kizárólag Ázsiában kezdi forgalmazni a látványos kétkerekűt, így nekünk - egyelőre - a kiállításokon elcsípett fotók és videók jutnak a talján szépségből.

Csak remélni tudjuk, hogy a vevői visszajelzések pozitívak lesznek, és a tulajdonosok a 2012-es szezonkezdetig változtatnak eredeti stratégiájukon - akkor talán mi is összefuthatunk egy-egy 756-ossal, ahogy az osztrák vagy olasz hágók egyikén pózol, miközben tulaját percenként zaklatja egy-egy motoros társa a kérdéssel: te, ez pontosan milyen motor is?