Gyakran felmerül a kérdés, hogy van -e értelme a kétszáz (vagy kétszázötven) kilométeres végsebességnek egy csupasz motoron? Persze a racionális válasz szerint nincsen, hiszen nem életszerű, hogy az autópályán Porschékat aláznának a szélvédelem nélküli motorokkal, mégis az új fejlesztésű, idomzat nélküli vasak sorra jelennek meg ezer köbcenti feletti erőforrással, melyek gyakran az egy évtizeddel ezelőtti superbike-ok teljesítményét nyújtják.

Benelli TNT R160

A Benelli is ezt az utat választotta, amikor piacra dobta a TNT R160 jelzésű motort. A típus nevében a 160-as szám a teljesítményre utal, ugyanis a háromhengeres, tizenkét szelepes blokk 158 lóerőt teljesít 10200-as percenkénti fordulatszámon.

Benelli TNT R160

A radiális féknyergek és a vaskos első villaszárak garantálják a jó kezelhetőséget, az összetéveszthetetlen vonalvezetésű váz illetve lengővilla pedig egyedi megjelenést biztosít az olaszok csupasz erőgépének. A brutális teljesítménynek és a gyönyörű formának persze komoly ára van: az árcédulán szereplő 13 900 eurós összeg a burkolt sportmotorok között sem számít csekélynek, bár az is igaz, hogy a kávéházak teraszán sokkal nagyobb feltűnést kelt a különleges megjelenésű Benelli, mint bármelyik hasonló árú idomos társa...