Két legyet ütne egy csapásra a szigetország kormányzata, ugyanis a kisebb autó- és motorforgalom révén csökkenne a légszennyezés, valamint a szmog okozta megbetegedések száma, a befolyt összegből pedig egyenesbe hozhatnák az NHS, azaz a Nemzeti Egészségügyi Szolgálat költségvetését.

A légszennyezés áldozatai

Nem véletlen, hogy éppen az Egyesült Királyságban merült fel az egészségügy sajátos finanszírozása, ugyanis éppen Londonban volt a világ egyik legnagyobb egészségügyi katasztrófája, amit az elavult fűtési rendszerek és a közlekedők okoztak. Akkor, 1952-ben a városra telepedő szmog miatt 4-5000 ember veszítette életét (!) egy hét alatt, s további ötezren haltak bele a szövődményekbe.

benzinaremeles-az-nhs-javara-18685
Motoros az 1952-es londoni szmogriadó idején. A beszámolók szerint olyan sűrű füstfelhő borította a várost, hogy gyakorlatilag lehetetlen volt közlekedni, a sofőrök a többi járművet és a közlekedési lámpákat sem látták

Persze a nemrég bejelentett javaslat nem aratott osztatlan sikert. Tbb motorosoldal szavazást indított, és csak a voksolók tizede értett egyet az emeléssel, míg a többiek figyelmeztettek rá, hogy a brit motorosok így is rendkívül magas adóterheket nyögnek. Egy középméretű túramotor biztosítása elérheti az évi 7-800 ezer (!) forintot, míg egy liter benzin - átszámítva - 510-560 forintot kóstál, attól függően, hogy melyik töltőállomásról van szó.