Évekkel ezelőtt nagyot fordult a világ egy kis rákospalotai vállalkozással. Az addig elsősorban fotóipari kellékekkel és termékekkel foglalkozó cég belevágott a motorkerékpár-üzletbe, és megállapodott a hazai képviseletről Európa legnagyobb motorkereskedelmi vállalatával, a KSR Grouppal.

Adves.Moto: a név új, de a lényeg változatlan

Ennek köszönhetően ők lettek többek között a Brixton, a KSR Moto, a Lambretta, a Malaguti és a NIU márkák forgalmazói, tetejébe hamar bebizonyították a piacnak, hogy családi hátterű társaságként is képesek labdába rúgni a „nagyok” mellett. Jóllehet, Horváth Tamás ügyvezető igazgató állhatatossága és munkabírása is elengedhetetlen volt a sikerhez, aki lépésről lépésre építette fel a többmárkás importőrséget.

beszelgetes-horvath-tamassal-elso-resz
A  nyár végén tartott balatonboglári sajtótájékoztatón leplezték le a Cubertino, a Voltz és az X-Nord modelleket. Valószínűleg ezek lesznek a legkelendőbb Motronok hazánkban 

- Hamar közismert lett hazánkban a KSR Moto Magyarország, mégis mi indokolta a váltást?

- A választ azzal kezdeném, hogy visszakanyarodnék az osztrák vállalat gyökereihez.

A KSR Group története több mint száz esztendővel ezelőttre nyúlik vissza,

a mostani tulajdonosok az alapító dédunokái. Ez a társaság pillanatnyilag Európa vezető motorkerékpár-forgalmazó vállalata, évente 80 ezer járművet értékesítenek az öreg kontinensen. Nagyon széles választékkal büszkélkedhetnek, nem mellesleg a hozzájuk tartozó márkák egy részének motorjait maguk fejlesztik és állítják elő.

beszelgetes-horvath-tamassal-elso-resz
– Sok izgalmas újdonság felbukkan a közeljövőben az Adves.Moto kínálatában. Mindenkit arra biztatok, hogy próbálja ki modelljeinket, ezáltal testközelből is meggyőződhet azok képességeiről – mondta Horváth Tamás, a társaság ügyvezető igazgatója

A gyártócéget KSR Solution GmbH-nak nevezték el, míg saját márkájuk KSR Moto lett, ebből következik, hogy a KSR elnevezés három „helyen” felbukkant, ami olykor keveredést okozott. Éppen ezért a tulajdonosok úgy határoztak, hogy a KSR Motót nem használják a továbbiakban, helyét pedig az 1961-ben alapított, ám egy ideje már nem létező olasz márka, a Motron veszi át.

Ebből következik, hogy innentől kezdve a KSR Moto Magyarország megnevezés sem maradhatott fenn. Tekintettel arra, hogy a honi cégcsoport fotókellékekkel foglalkozó másik ága Adves.Photóként vált ismertté, adta magát, hogy

Adves.Motóra kereszteljük a vállalkozást.

- Sok hír jelent meg a Motron kapcsán a bevezetéskor, azonban csak nemrég érkeztek meg az első darabok hazánkba. Milyen benyomásokat szereztek az újdonságokról?

- Bevallom, nagyon vártuk a napot, amikor végre „befutnak” az új Motronok a telephelyünkre. Bár az előzetes adatokból és a hozzánk eljutott technikai leírásokból sejtettük, hogy különösen ütőképes gépekhez lesz szerencsénk, minden várakozásunkat felülmúlták személyes tapasztalataink.

beszelgetes-horvath-tamassal-elso-resz
Magasra tette a lécet az X-Nord 125, melynek egyik első hazai példánya nemrég – egy kalandvágyó, magyar motorossal a nyergében – embert és gépet próbáló, tízezer kilométeres, törökországi túrát teljesített, természetesen meghibásodás nélkül

Első körben három típus példányai futottak be, ezeket vittük el a Balatonboglári Szüreti Fesztiválra is, ahol kipróbálhatták őket az érdeklődők. Közülük a Cubertino és a Voltz teljesen elektromos hajtáslánccal büszkélkedhet, míg az X-Nord 125 a divatos kalandmotorok piacán szeretne minél nagyobb sikereket elérni. Mellettük további típusokat is kapunk még az év folyamán, s hamarosan teljessé válik a Motron kínálata, melyben bobber stílusú 125-ös és 400-as gépek, robogók, valamint további áramos kétkerekűek is feltűnnek.

- Ugyan a hatvanas években létezett a Motron, a hazai közönség zöme alighanem most hall róla először. Hogy látja, nagy kihívást jelent bevezetni egy új márkát?

- Nincs könnyű dolgunk itthon, mert a jól bejáratott márkanév erősebb vonzerőt jelent, mint a valós műszaki tartalom. Más országokban rendszerint alaposan megnézik a futóművet és a technikát, s ezek adják el a motort, hazánkban viszont sok vevő inkább a jól csengő névre „ugrik”. Nagyszerű példa erre a Brixton. Egyesek csak legyintenek, hiszen nincs több évtizedes múltja, viszont amint tudomást szereznek róla, milyen megoldásokat alkalmaz a gyár – a legmodernebb Bosch ABS-t, fordított, állítható KYB futóművet, Pirelli abroncsokat, AP-tól származó fékrendszert vagy Mahle dugattyúkat –, azonnal másként állnak hozzájuk.

beszelgetes-horvath-tamassal-elso-resz
Szeptember második felében érkezett meg a Motron Revolver 125 bemutató példánya az Adves.Moto főhadiszállására. A klasszikus bobbereket idéző, 11 lovas gép ideális kezdőmotornak, mivel A1-es jogsival is vezethető 

Függetlenül attól, hogy a blokk Távol-Keleten készül, annak minősége – saját tapasztalataink és a vevők visszajelzései alapján – elsőrangú, ráadásul a gyári, nemesacél kipufogó olyan hangot kölcsönöz a motoroknak, hogy feláll az ember karján a szőr. A KSR Group nem titkolja, hogy például

a Brixtonnal az épített motorokért rajongó vásárlókat célozza meg,

és igyekszik betölteni azt az űrt, amit a tradicionális gyártók az utóbbi időszakban nyitva hagytak. Visszatérve a Motronra, úgy gondolom, hamar megtalálja vevőkörét, tekintettel arra, hogy az emberek java része jó ár-érték arányú és tetszetős kétkerekűekre vágyik – mesélte Horváth Tamás az új márka modelljeiről.