A DB12 műszaki alapját a Ducati Multistrada 1200 modellje adja, ám a bolognai vasban dohogó 1198 köbcentiméteres V2-est alapos szteroid-kúrának vetették alá a Bimota mérnökei, ezáltal az újdonságban már 162 lóerővel gazdálkodhatnak a leendő tulajdonosok. A mindössze 185 kilogramm száraz tömegű gép úttartásáért méregdrága felfüggesztés felel, így az állítható húzó- és nyomócsillapítású Extreme Tech első villával felszerelt DB valószínűleg az egyik legfürgébb és legkezesebb motor lesz a mezőnyben. A kiváló műszaki paraméterek mellett természetesen a kényelemről sem feledkeztek meg, ezért méretes légterelő plexivel és jókora vezető-, illetve utasüléssel látták el az újdonságot, mely egyelőre prototípusként van jelen a palettán.

bimota db12
Különleges formájú és villámgyors túrázó a Bimota újdonsága, a DB12 B-Tourist. Aligha találunk még egy utazómotort, melyen Extreme Tech első felfüggesztést és a versenysportból származó Brembo Monobloc féknyerget alkalmaztak a mérnökök

Ha a vásárlói visszajelzések pozitívak lesznek - ami könnyen elképzelhető a csodaszép masina láttán -, akár a közeljövőben is elkezdődhet a DB12 sorozatgyártása, hogy egy újabb exkluzív taggal bővüljön az egyébként is színes és izgalmas európai motorpiac.