Koncepciónál több, szériamotornál kevesebb - nagyjából így lehetne meghatározni a Bimota új, a gyár által előszériásnak hívott modelljét, amely hamarosan megkezdi pályafutását. Erre valószínűleg azért van szükség, hogy már idén nyáron szinte végleges motort láthassanak az újságírók - no meg a leendő vevők -, majd a visszajelzések alapján 2020 végére megszülethessen a végleges változat.

bimota-kb4-2020-24315
Mintha egy újragondolt TRX850 állna előttünk, de csalóka a hasonlóság, mert a KB4 valójában a korábbi - szintén Kawa-motoros - KB-széria előtt tiszteleg

Az is kiderült, hogy milyen erőforrás kerül a piros-fehér köntös alá, mely egyébként igencsak hasonlít az egykori ikonra, a Kawa-blokkos KB1-re. Ezúttal nem sport- vagy versenymotorból kölcsönözték a sornégyest, hanem a Z 1000 SX-ből, vagyis a Kawasaki túrasportgépe adja majd a főbb alkatrészeket, beleértve a hajtásláncot és valószínűleg a komplex, IMU-alapú elektronikai csomagot is. Talán meglepő, hogy nem a ZX-10R négyhengerese került a vázba, már csak azért is, mely ultrakarcsú és -könnyű motorként beszélnek a KB4-ről: - Mérnökeink egy hatszázas motort álmodtak meg, csak éppen literes erőforrással. Nem előzmény nélküli az ötlet, hiszen a hetvenes-nyolcvanas években is a félliteresek méretét és tömegét próbáltuk elérni ezres hajtóművekkel - szögezte le a Bimota szóvivője.