Azoknak, akik nem ismernék: a Bimota 2000-ben bekövetkezett csődje után hosszú idő telt el, és nagyjából tetszhalott állapotban volt a vállalat, majd 2019. októberében a Kawasaki Heavy Industries 49%-os részesedést vásárolt azzal a céllal, hogy feltámassza a márkát, és saját erőforrásokat építsen az olasz vázakba. Így született újjá az egykori talján gyártó, és támasztotta fel a legendát, mely már a nevével hirdeti, hogy Kawasaki és Bimota alkatrészekből született.

Újabb Bimota-Kawasaki a láthatáron

A Bimota KB4 megjelenését ősei ihlették, leginkább a Bimota KB1 vonalvezetése köszön vissza a KB4-en. A hamarosan érkező gép 1043 köbcentis, soros, négyhengeres, 16 szelepes, DOHC-vezérelt erőforrással gördül majd ki a gyárból, s ha ismerősek a műszaki adatok, az korántsem véletlen. Természetesen ez dolgozik a 2020-as Z1000SX-ben is, míg a vázért és a formatervért a Bimota felel. – Nemcsak az erőforrást, hanem a Ninja kifinomult vezetéssegítő rendszereit is megkapja a KB4 - nyilatkozta a Bimota sajtószóvivője, Gianluca Galasso.

bimota-kb4-bemutato-25471
Az új KB4 egyértelműen az 1970-es KB1 átirata – a fejidom és a fényszóró is erről árulkodik

- Az alapötlet a technikusok számára az, hogy egy 600-as méretű motort gyártsanak az ezres teljesítményével és főként forgatónyomatékával társítva. Egyébként már a hetvenes-nyolcvanas években is ezt az építési elvet követtük, vagyis olyan ezres gépet készítettünk, melynek mérete az 500-as vetélytársakéval vetekedett – tette hozzá az MCN-nek Gianluca.