· 2020. május 11. 18

Érkezik a Bimota KB4!

Olasz-japán frigy

Januárban röppent fel a hír, miszerint 2020 nyarán bemutathatják a 70-es, 80-as évek ihlette Bimota KB4-et. Válság ide vagy oda, úgy fest, hogy tényleg idén láthatjuk a végleges, megvásárolható modellt.
Azoknak, akik nem ismernék: a Bimota 2000-ben bekövetkezett csődje után hosszú idő telt el, és nagyjából tetszhalott állapotban volt a vállalat, majd 2019. októberében a Kawasaki Heavy Industries 49%-os részesedést vásárolt azzal a céllal, hogy feltámassza a márkát, és saját erőforrásokat építsen az olasz vázakba. Így született újjá az egykori talján gyártó, és támasztotta fel a legendát, mely már a nevével hirdeti, hogy Kawasaki és Bimota alkatrészekből született.

Újabb Bimota-Kawasaki a láthatáron

A Bimota KB4 megjelenését ősei ihlették, leginkább a Bimota KB1 vonalvezetése köszön vissza a KB4-en. A hamarosan érkező gép 1043 köbcentis, soros, négyhengeres, 16 szelepes, DOHC-vezérelt erőforrással gördül majd ki a gyárból, s ha ismerősek a műszaki adatok, az korántsem véletlen. Természetesen ez dolgozik a 2020-as Z1000SX-ben is, míg a vázért és a formatervért a Bimota felel. – Nemcsak az erőforrást, hanem a Ninja kifinomult vezetéssegítő rendszereit is megkapja a KB4 - nyilatkozta a Bimota sajtószóvivője, Gianluca Galasso.
{{articleGallery[25471].caption}}
- Az alapötlet a technikusok számára az, hogy egy 600-as méretű motort gyártsanak az ezres teljesítményével és főként forgatónyomatékával társítva. Egyébként már a hetvenes-nyolcvanas években is ezt az építési elvet követtük, vagyis olyan ezres gépet készítettünk, melynek mérete az 500-as vetélytársakéval vetekedett – tette hozzá az MCN-nek Gianluca.