A recept tehát adott, és a zseniális Oberdan Bezzi ismét a tervezőasztalhoz ült, hogy megalkossa a legolcsóbb és egyben legkívánatosabb Bimotát. A hagyományoknak megfelelően egy V2-es erőforrás köré álmodta az új formát, ami nem más, mint a Suzuki jól ismert hajtóműve, ami az SV és DL modelleket hajtja immár több mint egy évtizede.

A blokk azért is előnyös, mert kimondottan könnyű és keskeny, vagyis kiváló alap egy filigrán motorhoz, ráadásul a japánok már minden egyes fejlesztésre fordított költséget kinyertek a legendás erőforrásból, ezért valószínűleg olcsón hozzáférhető lenne a technika.

bimota db9

A motor formája a fél évszázaddal ezelőtti sportgépeket idézi, és várhatóan a Bimota SB9 Metallo nevet fogja viselni, ha gyártásba kerül. Az egyszemélyes nyereg, a míves lengőkarhoz kapcsolódó dupla (!) hátsó rugóstag és a mad-max filmekből ismerős fejidom kitűnően hozza a ma népszerű café racer irányzat formáit, miközben az ötküllős könnyűfém kerekek és a radiálisan rögzített Brembo féknyergek megfelelnek a mai sportmotorkkal szemben támasztott elvárásoknak is.

A legfontosabb azonban, hogy a Bimota ezzel a motorral beférkőzhetne a távol-keleti és európai gépek közé - már ami a vételárat illeti -, vagyis az SB9 lefelé bővítené a taljánok kínálatát, hiszen jelenleg a legolcsóbb modell, a DB6 Delirio is bőven ötmillió felett kapható az olasz gyár hazai forgalmazójánál.