A Bosch nagyjából két évvel ezelőtt egy teljesen új fejlesztőközpontot hozott létre Japán második legnagyobb városában, Yokohamában. A helyszín nem véletlen, hiszen a szigetország vállalatai hamarosan 160 millió kétkerekűt gyártanak majd évente, ami hatalmas kihívás a beszállítóknak is. Ez főként azért nagy lehetőség, mert az ázsiai piacon még ma is sok a karburátoros, blokkolásgátló nélküli modell, ám szépen-lassan ott is az alapfelszereltség részévé válhatnak az Európában megszokott kiegészítők.

bosch-msc-2017-11446
Korántsem volt tökéletes, és így is 11 kilót nyomott - ez volt az első, motorokra készített, szériagyártásban elérhető blokkolásgátló

Jóllehet, az öreg kontinensen már régóta ajánlott és kedvelt „extra” az ABS, sőt napjainkban már kötelező is, mégis nemrégiben még csak minden harmadik új motorkerékpáron volt blokkolásgátló. Ez már csak azért is különös, mert több tanulmány, így például a német baleseti adatbázis elemzése is kimutatta, hogy a személyi sérüléssel járó vagy halálos kimenetelű motorbalesetek negyedét képes megakadályozni az ABS, ezen túlmenően pedig a további esetek harmadában mérsékelné a sérüléseket.

Világszerte a motorokon

A Bosch 2015-ig több mint kétmillió blokkolásgátlót készített motorkerékpárok számára, s ez a szám várhatóan tovább emelkedik, mivel Európában minden nagymotort, sőt 2017 januárjától az összes, legalább 125 köbcentis kétkerekűt kötelező lesz felszerelni ABS-szel.

Több mint blokkolásgátló - a KTM 1190 Adventure motoron debütált a cég MSC rendszere, amivel új korszak kezdődött a motorgyártás történetében

Ehhez alkalmazkodva a vállalat szakemberei kifejlesztették blokkolásgátlójuk tizedik generációját, mely a kisebb motorokon kaphat helyet. Ennek megfelelően az alkatrész harmadával könnyebb elődeinél, csupán 450 gramm (!), vagyis négy kilóval nyom kevesebbet, mint a nyolcadik generációs eszközűk.

bosch-msc-2017-11447
Megfizethető és alig fél kiló plusz terhet jelent - a Bosch tizedik generációs ABS-e könnyebb és olcsóbb elődeinél

Nem mellesleg az új fejlesztésű kiegészítő olcsóbb is, mint a korábbi változatok, így hozzájárulhat ahhoz, hogy az árérzékeny piacokon is elterjedjen. A nemrég bemutatott rendszer elsőként a Kawasaki Versys-X 300-on jelent meg, s hamarosan a japán gyártású, nyolcadliteres modelleken is viszontláthatjuk.