Nemrég leplezték le a tengerentúli Zero legújabb modelljét, az SR/F-et, melyben a a Bosch tizedik generációs MSC rendszere felügyeli a fékezést, gyorsítást vagy éppen biztonságos kanyarodást. A Bosch sajtósai mindent megtettek, hogy dobjanak egy-egy fricskát a hagyományos motoroknak, az SR/F-et például a GSX-R1000-rel állították párba, nem kevesebbet állítva, minthogy a 110 lovas Zero gyorsulásával semmi nem vetekedhet, még az ezres GSX-R sem.

bosch-msc-a-zeron-21721
Csak nem kopik ki a köznyelvből a „robbanómotoros” kifejezés... Még a Bosch szakemberei is így nevezték - tévesen - a Zero villanymotorjával szembe állított, helyesen belsőégésű motorral felszerelt Suzuki erőforrását

Akárhogy is, a cég közleményének lényege, hogy az MSC immáron tényleg teljes körű védelmet nyújt a motorosnak, hiszen az átfogó stabilizálórendszer egy sor érzékelő segítségével folyamatosan méri és elemzi a kulcsfontosságú adatokat, többek között a pillanatnyi teljesítményt, forgatónyomatékot, a gyorsulást, a kerekek fordulatszámát, illetve az első és hátsó abroncs sebességkülönbségét.

bosch-msc-a-zeron-21720

Minden eddiginél biztonságosabbá válhat a vészfékezés a Bosch tizedik generációs MSC-jével

A fékvezérlés segítségével elkerülhető, hogy egy hirtelen és túl erős fékezésnél a kerekek blokkoljanak, és a jármű csúszni kezdjen, miként a hátsó kerék elemelkedését is meggátolja. Az MSC ugyanis kiszámítja a fékerő határértékeit, az első és hátsó kerekek közötti sebességkülönbség, valamint a kétkerekű járművekre jellemző egyéb paraméterek, például a gumiabroncs mérete és alakja, az érzékelők pontos elhelyezkedése alapján. Az sem lesz többé probléma az új Zeróval, ha valaki csak az egyik féket használja, azt viszont a kelleténél erősebben húzza meg: a fékvezérlés automatikusan biztosítja a fékerő optimális eloszlását a két kerék között, vagyis hatékonyabbá válik a lassítás és csökkent a fékút hossza. Összességében az a cél, hogy a motorozás élménye ne csorbuljon, mégis biztonságosabbá váljon a kétkerekű közlekedés.