Amíg szén- és atomerőművek állítják elő az elektromos áramot, aligha beszélhetünk nullemissziós közlekedésről, de mindenesetre tény, hogy a hangtalan motorok egyre nagyobb tömegben terjednek az utakon.

brammo enertia plus
A hangtalan mindenes: Brammo Enertia Plus - 128 km hatótávval

Hazánkban főleg a 300W teljesítményt el nem érő, és így - érthetetlen módon - kerékpárként használható robogók a legnépszerűbbek, de a nyugat-magyarországi Brammo üzemben azért készülnek ennél vérmesebb gépek is.

elektromos robogó
Kerékpárként, vagyis bukósisak és kötelező felelősségbiztosítás nélkül használhatók a 300W-nál kisebb teljesítményű robogók, pedig akár 40 km/h-s sebességre is képesek

Az Enertia Plus az egyik belépőszintű modell, mely közel százharminc kilométeres elméleti (vagyis nagyjából száz kilométeres valós) hatótávot ér el, miközben végsebessége elegendő az országúti forgalom dinamikus tempójához. Ezzel ingázásra már szinte tökéletes a motor, ugyanis a városokban olyan helyekre is eljuthatunk vele, mely robbanómotoros járművekkel nem megközelíthető.

brammo empulse rr
Elektromos meghajtású pályamotor, 273 km/h-s végsebességgel. Egy-két évtizeddel ezelőtt aligha lett volna elképzelhető egy ilyen versenygép

De nem csak a mindennapos használatra gondoltak a cégnél, hiszen a fejlesztés folyamatos, és a jövő csendes gépeinek hírnökei már ma is jelen vannak. Legjobb példa erre a Brammo Empulse RR prototípus, mely 273 km/h-s végsebességet ért el, így bármelyik sportmotorral szemben vonzó alternatíva lehet, feltéve, hogy utcai változata egyszer megfizethető áron kerül a boltokba.