Köztudott, hogy régebben főként azbesztből készítették a fékbetéteket és -pofákat, de mivel súlyosan rákkeltő anyag, a nyolcvanas években elkezdték felváltani más összetevőkkel. A gyártók jelentős része rézzel helyettesítette az azbesztet, ami tökéletes megoldásnak tűnt, ám azóta kutatások bebizonyították, hogy ha a fékpor nagy mennyiségben a természetbe kerül és vízzel érintkezik, akkor komoly pusztítást tud végezni az állat- és növényvilágban.

brembo-greenance-fekbetet
Új idők szele: áttervezett logó díszíti a Brembo új, környezetbarát és tartós fékbetéteit

Új Greenance fékbetétek a Brembótól

A gyárak más és más válasszal álltak elő a réz kiváltására, a Brembo például novemberben jelentette be, hogy piacra dobja a – Green és Performance szavakról elnevezett – Greenance fékbetétcsaládot.

Az új összetételű kopórátegnek két komoly előnye is van a korábbi szinterbetétekkel szemben: a tesztek alapján 10%-kal nőtt a tapadási együttható, viszont a kopás 15%-kal csökkent.

Emellett az sem mellékes, hogy nem használnak hozzá rezet, sem nikkelt, sőt a gyártásfolyamat metán felhasználása nélkül zajlik, ami szintén előrelépés a jelenlegi technológiával szemben.

brembo-greenance-fekbetet
A mérnökök kiemelték, hogy az új összetétel révén kevésbé érzékeny a betét a hőmérsékletváltozásra, így hidegen, már az első lassításkor szinte 100%-os fékteljesítményre számíthat a motoros 

Olyan meggyőzőek a teszteredmények, hogy a most bemutatott Greenance miatt gyakorlatilag nyugdíjazzák a jelenlegi betétfajtákat a Brembónál, legalábbis erre utal, hogy a cég vezetői úgy nyilatkoztak:

fokozatosan bővítik a választékot és a Greenance lassan leváltja majd az összes most kapható fékbetétet.

Azt is megtudtuk, hogy anyagkeveréktől függően eltérő színű fémlapokra ragasztják a kopóréteget, így garantáltan nem lehet összecserélni majd a közútra, pályára vagy terepre szánt alkatrészeket.